اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تعاونی‌های کرمان 56 هزار فرصت شغلی ایجاد کردند

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: کرمان دارای 5 هزار واحد تعاونی در بخش‌های مختلف است و 56 هزار فرصت شغلی هم ایجاد شده است.

تعاونی‌های کرمان 56 هزار فرصت شغلی ایجاد کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر به سیرجان ضمن بازدید از چند تعاونی با حضور وی عملیات اجرایی تعاونی‌های مسکن کارگری شرکت‌های معدنی و صنعتی آغاز شد.

وی افزود: این تعاونی‌ها 460 واحد مسکونی را با اعتبار اولیه بالغ بر 50 میلیارد تومان دارند تا طی مدت دو سال به پایان به اتمام رسیده و تحویل کارگران واجد الشرایط و عضو شوند.

کبیری در جلسه بررسی مشکلات تعاونی‌های سیرجان عنوان کرد: مسائل و مشکلات تسهیلات، بیمه‌ای و مالیاتی بود مورد بررسی قرار گرفت که 190 میلیارد تومان از محل ماده 56 تبصره 18 به تعاونی‌های سیرجان اختصاص یافت.

رضا اسماعیلی مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: استان کرمان دارای 5 هزار واحد تعاونی در بخش‌های مختلف است که 2 میلیون و 200 هزار نفردر این تعاونی‌ها عضو هستند و 56 هزار فرصت شغلی هم ایجاد شده است.

وی افزود: ظرفیت‌های استان کرمان برای ایجاد و تشکیل تعاونی‌ها مناسب است و ما از جوانان هم می‌خواهیم با ایجاد تعاونی‌ها برای خود و دیگران اشتغال پایدار ایجاد کنند.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونی‌های توسعه و عمران در شهرستان‌ها، فرصتی جدی برای سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف و توسعه فرهنگ تعاون است که دراین باره باید اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی از فعالیت بیش از یک‌هزار تعاونی در بخش‌های مسکن، خدماتی، صنعتی، معادن و تولیدی در شهرستان سیرجان خبر داد و گفت: رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در قالب تعاونی‌ها از ضرورت‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود، اما بدون فراهم شدن بسترهای لازم، استفاده از ظرفیت آنها با چالش همراه خواهد بود.

انتهایپیام/80015/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول