اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تولید آلبوم ترتیل قرآن باصدای برگزیدگان جشنواره تلاوت‌های مجلسی

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی از ضبط دوره کامل ترتیل قرآن کریم باصدای منتخبان جشنواره خبر داد.

تولید آلبوم ترتیل قرآن باصدای برگزیدگان جشنواره تلاوت‌های مجلسی

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینیخبرگزاری فارس آلبوم دوره کامل ترتیل قرآن کریم باصدای برگزیدگان جشنواره تلاوت‌های مجلسی تولید و رونمایی شد.

داود جعفری دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اتفاقات مختلف صورت گرفته در جشنواره تلاوت‌های مجلسی گفت: امسال بخش ترتیل پانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی، با همت و همراهی نخبگان قرآنی حوزه ترتیل به خوبی برگزار شد و  بعد از طی مراحل مختلف و انتخاب شاخص‌ترین مرتّلان کشور ظرف مدت ۲۰ روز بعد از دوّمین مرحله آزمون از عزیزان شرکت‌کننده و تا قبل از انتخاب ۵ مرتّل برتر جمهوری اسلامی در پانزدهمین دوره، ترتیل کل قرآن را از مجموعه فینالیست‌های این بخش تهیه، تدوین و تولید شد.

وی ادامه داد: این اثر فاخر که توسط شرکت‌کنندگان و در شرایط شیوع بیماری کرونا و در ابعاد گسترده و بعد مسافت ضبط شده و یکی از اسناد موفقیت‌آمیز و ماندگار این دوره از جشنواره خواهد بود که انشالله در روز اختتامیه از آن رونمایی خواهد شد.

جعفری با اشاره به توان بالای مرتلان کشور گفت: ما معتقدیم همواره مرتلان عزیز کشور این قابلیت را دارند تا با طی یک دوره آموزشی تخصصی و کوتاه مدت توان تولید آثار فاخر را داشته باشند و این کمترین ظرفیت مرتّلان خوب جمهوری اسلامی ایران است. یکی از نکات مهم در بخش ترتیل جشنواره پانزدهم این است که منتخبان نهایی و پنج منتخب برتر کشور با ارائه چهل صفحه ترتیل قرآن کریم با پارامترهای استاندارد و لازمه ترتیل‌خوانی در استودیو توسط هیأت داوران که همگی از خبرگان ترتیل‌خوانی کشور هستند انتخاب و ان‌شاالله پنج نفر برتر ظرف مدت یکسال این فرصت و حمایت را از طرف جشنواره خواهند داشت تا بتوانند کل قرآن را به روش ترتیل تلاوت کنند.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی گفت: ما همچون تمام مسابقات می‌توانستیم هدیه‌ای بسیار ارزنده مادی برای این بخش در نظر گرفته و بالاترین سقف ممکن را برای نفرات برگزیده تخصیص دهیم، اما قطعاً هیچ تاثیر اجتماعی بعد از آن بوجود نمی‌آمد، لذا تصمیم گرفتیم تا با این روش تولیدات مهم و ارزشمند را حمایت و تقویت کنیم تا اثرات معنوی و جریان‌ساز در کشور نهادینه شود، امیدواریم دستگاه‌های دولتی نیز به ما بپیوندند و این روش را در امور خود لحاظ کنند.

وی در پایان گفت: این دوره ترتیل از حیث فنی در این مدت زمان کم دارای نواقص فنی و علمی خواهد بود، اما قطعاً بیشترین ایجاد انگیزه و بیشترین امیدواری در جامعه قاریان و مرتلان را فراهم خواهد آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول