اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

برگزاری سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مسکو | حاج قاسم سرباز مخلص ولایت بود

مراسم اولین سالگرد شهادت سردارسلیمانی و ابومهدی المهندس و یادبود شهید والا مقام محسن فخری زاده به همت انجمن اسلامی دانشجویان مسکو برگزار شد.

برگزاری سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مسکو | حاج قاسم سرباز مخلص ولایت بود

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری فارس، مراسم اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یادبود شهید والا مقام محسن فخری زاده به همت انجمن اسلامی مسکو برگزار شد. 

* امروز شهید سلیمانی به مراتب قدرتمندتر از سردار سلیمانی است

سردار رحیم نوعی اقدم فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه و از همرزمان سردار سلیمانی در ابتدا ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بیان به ویژگی های شخصیتی و مکتب حاج قاسم پرداخت.

وی درباره چرایی ترور حاج قاسم توسط آمریکایی ها گفت: آمریکایی ها در هر نقطه از خاک منطقه که قصد تثبیت سلطه خود را داشتند با حاج قاسم رو به رو بودند و در خیلی از این موارد با حضور مستقیم یا غیرمستقیم حاج قاسم هدف آنها کند یا متوقف و منجر به شکست می شد. لذا آمریکایی ها دست به تروریست دولتی زدند و حاج قاسم را ترور کردند. 

نوعی اقدم در ادامه افزود: امروز شهید سلیمانی به مراتب قدرتمندتر از سردار سلیمانی است. دشمنان معتقدند اگر دیروز مجبور بودیم با قاسم سلیمانی بجنگیم امروز باید با شهید سلیمانی در اقصی نقاط دنیا بجنگیم. 

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) تاکید کرد: انتقام از عاملان و آمران ترور شهیدان سلیمانی و فخری زاده اتفاق خواهد افتاد زیرا که این یک فرمان از طرف فرماندهی معظم کل قوا است. 

وی در ادامه به برشماری صفاتی دیگر از حاج قاسم پرداخت و اذعان کرد: حاج قاسم هزاران بار در سخت ترین شرایط به شهادت نزدیک بود ولی اراده الهی بر این بود که بدست شقی ترین افراد در جهان به شهادت برسد. 

نوعی اقدم تاکید کرد: اولین مولفه مکتب حاج قاسم خدایی بودن و توکل به خداست. دومین مولفه اهل بیتی بودن و توسل به اهل بیت توسط اوست. سومین مولفه مکتب ایشان اخلاص حاج قاسم در این مسیر بود. مولفه چهارم فرماندهی جدید و در صحنه بین الملل حاج قاسم بود.

وی گفت: تفاوت جنگ تحمیلی و جنگ امروز در اخلاق محور و عاطفه محور بودن است که جوانان با عقاید، سلایق، زبان، گویش و مذهب مختلف را سازماندهی کند و به میدان جنگ بیاورد. این معجزه اخلاق و عاطفه قاسم سلیمانی بود. یکی از فرمول های فرماندهی در صحنه بین الملل ادب، اخلاص، تواضع، محبت، صفا و صمیمیت است و اینها بین المللی ترین زبانیست که به مترجم احتیاج ندارد که این را شهیدسلیمانی ثابت کرد.

نوعی اقدم گفت: مولفه پنجم در مکتب حاج قاسم، جهانی بودن ایشان بود، یعنی متعلق به منطقه خاصی نبود او جهان وطنی بود. ششمین مولفه سرباز مخلص ولایت بودن حاج قاسم است. او مطیع و سرباز ولایت بود.  این شش مولفه، تشکیل دهنده مکتب حاج قاسم است.

وی در ادامه از انجمن اسلامی دانشجویان مسکو خواست با تشکیل اتاق فکر و تدقیق در این شش مولفه در بسط و گسترش این مکتب کوشا باشند. 

سردار نوعی اقدم در ادامه به بیان ویژگی های فرماندهی حاج قاسم در میدان نبرد پرداخت و گفت: از جمله این ویژگی ها دشمن شناسی حاج قاسم در میدان جنگ بود و عکس العمل دشمن را تشخیص می داد که قریب به اتفاق این پیش بینی ها صحیح از آب در می آمد.

وی تصریح کرد: دومین ویژگی ایشان قبول خطر بود، یعنی ریسک پذیر بود و قبول خطر زیادی داشت. عملیات های ایشان اصلاً مورد انتظار دشمن نبود.

سردار نوعی اقدم یادآور شد: ویژگی سوم حاج قاسم این بود که ایشان دوشادوش سربازانش در خط مقدم و سخت ترین شرایط حضور داشت. چهارمین ویژگی ایشان شهامت، شجاعت و نترسیدن بود. حاج قاسم در سخت ترین شرایط دارای سکینه قلبی و آرامش بود و با آرامش تصمیم می گرفت و فرماندهی می کرد.

وی گفت: ویژگی پنجم شهید سلیمانی، استقامت در شرایط سخت بود بطوری که همرزمانشان با نگاه به ایشان انرژی و نیرو و روحیه می گرفتند. ششمین ویژگی فرماندهی، دستور دادن و حاکمیت بر دل ها بود یعنی حاج قاسم فرمانده فیزیک و شخصیت من نیست او دقیقاً فرمانده قلب من است. هفتمین ویژگی در مورد فرماندهی حاج قاسم روحیه ضد استکباری ایشان است.

در ادامه سردار نوعی اقدم به بیان چند خاطره جنگی و رشادت های حاج قاسم پرداخت و گفت: خط مقدم جبهه ما عقبه ماست که عقبه و ادبیات ما عاشوراست.

 آناستازیا یژووا از تحلیلگران و اندیشمندان حوزه مقاومت سخنران بعدی این وبینار بود، وی هم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و حاج قاسم سلیمانی به سخنرانی پرداخت.

 آناستازیا یژووا گفت: سردار سلیمانی آموزش دیده مکتب حضرت امام حسین(ع) بود. سردار سلیمانی فعالیت خود را از زمان جنگ تحمیلی آغاز کرده بود و قبل از زمانی که ایشان وارد مبارزه با گروه های تکفیری منطقه شدند شناخته شده نبود و مبارزه علیه استکبار و فعالیت در محور مقاومت ایشان را در جامعه جهانی مطرح کرد. 

وی در ادامه به ذکر خاطرات و مشاهدات خود در ایران، عشق و ارادت ملت ایران نسبت به حاج قاسم را توصیف ناپذیر دانست. همچنین پیروزی محور مقاومت در لبنان را یکی دیگر از برکات حضور حاج قاسم در منطقه دانست.

وی یکی از ویژگی های حاج قاسم را در ایجاد روحیه یکپارچه و تفاهم بین ملت های مختلف در منطقه و ایستادگی در برابر استکبار جهانی ذکر کرد و گفت: بخاطر همین موضوع حاج قاسم نه تنها قهرمان ملت ایران بلکه قهرمان محور مقاومت بود.

وی در پایان دشمن اصلی حاج قاسم را امپریالسم آمریکایی خواند و اظهار داشت: هدف اصلی حاج قاسم از بین بردن این نظام امپریالسیتی بود. شهادت سردار سلیمانی یک فصل جدید محور مقاومت در مبارزه با استکبار جهانی است و محور مقاومت با ریخته شدن خون حاج قاسم قدرتمندتر شد. 

گفتنی است در پایان این وبینار از برگزیدگان جشنواره فرهنگی و هنری سردار دل ها تجلیل شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول