اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیام مکتوب هنیه به شاه و ولی‌عهد سعودی

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با ارسال پیام مکتوبی به شاه و ولی‌عهد سعودی، برگزاری موفق چهل‌ویکمین دور اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را تبریک گفت.

پیام مکتوب هنیه به شاه و ولی‌عهد سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس پیام مکتوبی به «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی ارسال و طی آن برگزاری موفق چهل‌ویکمین دور اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در شهر العُلا عربستان را تبریک گفت.

هنیه در این پیام خود از صدور بیانیه العلا که در آن پایان بحران و اختلافات بین چهار کشور عربی با قطر اعلام و بر ایجاد وحدت و انسجام و تشویق برای اقدام مشترک عربی به منظور توسعه همکاری بین این کشورها در زمینه‌های مختلف تأکید شده است، قدردانی کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، رئیس دفتر سیاسی حماس در این پیام خود آورده است که «از تلاش‌های عربستان سعودی برای تحقق این دستآورد که در ادامه ایفای نقش تاریخی آن در مسائل امت اسلامی و همبستگی و دفاع از آن بوده، قدردانی می‌کند».

هنیه همچنین پیام مشابهی به «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی ارسال و از ایفای نقش آن برای تحقق آشتی چهار کشور عربی با قطر تمجید کرد.

او در پیام خود آورده است: «از دیدگاه حماس این آشتی گامی مهم در تقویت اقدام مشترک به نفع مسئله فلسطین است به ویژه اینکه با چالش‌های اشغالگری، محاصره، یهودی‌سازی و خطرات حذف آرمان فلسطین مواجه هستیم».

چهل‌ویکمین دوره اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس سه‌شنبه گذشته در شهر العلا عربستان سعودی برگزار شد و امیر قطر نیز پس از چند سال قطع رابطه با ریاض در این اجلاس شرکت کرد اجلاسی که به آشتی قطر با چهار کشور عربی معروف شد.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور،  سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول