اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وزیر بهداشت در ساری: تولید انبوه واکسن ایرانی در پایان بهار/ اجازه نمی‌دهیم کسی واکسن خود را روی ما آزمایش کند

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما در آینده یکی از سازندگان اصلی واکسن در منطقه خواهیم بود و در پایان بهار واکسن ایرانی را به تولید نسبتا انبوه خواهیم رساند، گفت: ما اجازه نمی‌دهیم کسی واکسن خود را روی ما آزمایش کند.

وزیر بهداشت در ساری: تولید انبوه واکسن ایرانی در پایان بهار/ اجازه نمی‌دهیم کسی واکسن خود را روی ما آزمایش کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سعید نمکی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری مازندران با تشکر از همه ارگان‌ها و سازمان‌های همراه در سطح استان‌ها و سطح ملی، مردم اظهار کرد: استان مازندران اگرچه سرمایه طبیعی جنگل‌های هیرکانی دریا، جاذبه‌های گردشگری دارد و مردمان صمیمی و سرمایه‌های اجتماعی و انقلابی و علمایی را در خود نگه داشته است اما اداره استانی به این گستردگی کار دشواری است.

وی افزود: می‌دانم که مدیریت کرونا در مازندران با استان‌های دیگر کاملا متفاوت است اینجا همانند اینکه خاموش کردن آتش در جنگل کار دشواری است مهار بیماری به شدت دشوارتر است اینجا اگر بیماری را مهار کردند به مراتب زحمات بیشتری کشیدند. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما هر دارویی که در هر جا مصرف شد در کمترین زمان ممکن رسانیدم، تولید کردیم و بعد صادر کردیم و این یعنی شنا با دستان بسته در اقیانوس بلا.

نمکی افزود: یک مرگ هم برای ما جانگداز است، ما باید به توان جوانان گرانقدر ایران عزیز برگردیم و در مورد واکسن هم همین کار را کردیم و بحث ساخت واکسن را دنبال می‌کنیم.

واکسن کرونای کوبا پروژه مشترک با ایران است

وی با بیان اینکه ما در آینده یکی از سازندگان اصلی ساخت واکسن در منطقه خواهیم بود و در پایان بهار واکسن ایرانی را به تولید نسبتا انبوه خواهیم رساند، بیان کرد: ما اجازه نمی‌دهیم کسی واکسن خود را روی ما آزمایش کند مگر در فازی باشیم که در آینده بخواهیم آن را بسازیم، با کوبایی‌ها در این زمینه در حال همکاری هستیم و این مجموعه هم به تولید ما در پاستور افزوده می‌شود، همچنین راه دیگر واکسن وارداتی است که تا قبل از تولید واکسن خودمان جهت حفاظت استفاده کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فرمایشات رهبری در ارتباط با خرید واکسن افزود: آمریکایی‌ها اجازه ندادند برای بیمار مستاصل، کودک و جوان دارو جابجا کنیم، برای چرخش حساب‌های‌مان معطل ماندیم، نمی‌دانید بر ما چه می‌گذرد، ۹۹ درصد این موارد به خاطر ظلم آمریکایی‌هاست، چگونه آمریکایی که برای بیمار ما اجازه واردات و گردش پول نمی‌داد امروز برای افراد سالم ما واکسن هدیه می‌کند، اصلا سیاست و خصومت دیرینه با آمریکا را هم کنار، کسی بدون حب و بغض در این زمینه قضاوت کند که آیا می‌شود؟

نمکی افزود: با رعایت اصل سلامت محور بودن هر فرآورده برای گروه‌های آسیب پذیر واکسن به کشور می‌آید و پروتکل تزریق واکسن در رعایت عدالت و اولویت افراد هم آماده شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مورد استان مازندران هنوز هیچ نمونه ویروس خطرناک مشاهده نشده است، نظارت به پروتکل‌ها را در استان بالا ببریم ولی هیچ پدیده‌ای موثرتر از فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌ها نیست.

وزیر بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: این اتحاد ووفاق و سرمایه ملی شکل گرفته را فدای هیچ پدیده‌ای نکنیم حتی بیماری کاهش داشته باشد هم این سرمایه بی‌بدیل ملی را نباید فراموش کنیم.

نمکی ادامه داد: تست‌ها افزایش یابد، شهید سلیمانی محله به محله به دنبال ویروس داعش بود ما باید خانه به خانه به دنبال آن برویم، مراکز ۱۶ ساعته و سرپایی باید فعال بماند، مراکز ما مجهز باشد و مراکز سرپایی داشته باشیم.

وی یادآور شد: اطلاع رسانی و آموزش را جدی بگیریم و پکیج‌های آموزشی خاصی ارائه شود، در اوج گرفتاری دولت و کشور امسال دریافتی کادر پرستاری را نسبت به آخرین ماه‌های سال 97، دو و نیم برابر کردیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال ۵۲ هزار مجوز استخدام گرفتیم که بی‌سابقه بوده است، ۲۰ هزار پرستار را با اولویت اینکه در کرونا زحمت کشیدند جذب می‌کنیم، در حال اضافه کردن ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی هستیم.

نمکی افزود: پروژه بیمارستان ۳۳۰ تخت خوابی مرکز مازندران را پیگیری می‌کنیم، در بحث اعتبارات نیز جمعیت شناور استان مازندران را در نظر خواهیم گرفت، تردید ندارم که با همکاری و همدلی این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول