اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تولید روزانه ۶۰۰ هزار عدد ماسک در همدان/ صادارت ماسک به چهار استان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از تولید روزانه ۶۰۰ هزار عدد ماسک در همدان خبر داد و گفت: همدان به عنوان استان معین به ۴ استان ماسک صادر می‌کند.

تولید روزانه ۶۰۰ هزار عدد ماسک در همدان/ صادارت ماسک به چهار استان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ایرج خدادادی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود انسولین در داروخانه‌های استان اظهار کرد:‌ سهمیه انسولین از طریق ثبت آمار بیماران در معاونت درمان و توزیع توسط وزارت بهداشت با روند خاصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه انسولین ارزبری بیشتری دارد و گران‌ترین داروی وارداتی است گفت: وزارت بهداشت هر ماه محموله‌هایی را وارد می‌کند که طبق روند خاصی توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تاکید به اینکه با وجود تحریم‌ها تعداد قابل توجهی انسولین در این ایام وارد کشور شده و در آینده نیز وارد می‌شود افزود: حتی ورود مواد اولیه دارو نیز به کشور تحریم شده بود که وزارت بهداشت توانست با رویکردی آن را تامین کند.

وی ادامه داد: میزان توزیع انسولین نسبت به سال گذشته کاهش داشته و این در حالی‌ است که تعداد مبتلایان به دیابت در استان کمی روند افزایشی داشته است.

خدادادی گفت: در روند توزیع انسولین در استان بین بیماران، داروخانه‌های منتخب استان به وزارت بهداشت معرفی شده‌اند و انسولین‌های وارد شده در اختیار این داروخانه‌ها قرار می‌گیرد تا به دست بیمار واقعی برسد.

وی با بیان اینکه توزیع انسولین از طریق بیمه و به میزانی که تمام بیماران بتوانند تا دریافت محموله بعدی آن را دریافت کنند انجام شده است خاطرنشان کرد: تلاش ما این بوده تعداد انسولین توزیع شده محدود باشد تا افراد بیشتری آن را دریافت کنند اما چون پزشکان برای یک ماه بیمار دارو می‌نویسند و بیمار نیز انتظار دارد تمام داروها را از داروخانه بگیرد این موضوع فعلا امکان ندارد.

وی در ادامه از نبود مشکلی در خصوص تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان خبر داد و گفت: قبلا روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شد که در حال حاضر به ۶۰۰ هزار عدد ماسک سه‌لایه پزشکی دارای مجوز در استان رسیده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تاکید به اینکه همدان قابلیت صادرات ماسک را هم دارد عنوان کرد: ما به عنوان استان معین به چهار استان‌ ماسک صادر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی در استان نداریم و ذخیره کافی وجود دارد.

انتهای پیام/89026/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول