اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مشارکت ۷۲۰۰ بسیجی کرمانشاه در طرح «شهید سلیمانی»/ ۲۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده است

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل یک‌هزار و ۴۴۰ تیم‌‌ حمایتی در استان، گفت: ۲۳۰ بسیجی در تیم‌های مراقبتی و ۳۴۸ نفر نیز در تیم‌های نظارتی طرح شهید سلیمانی فعالیت دارند.

مشارکت ۷۲۰۰ بسیجی کرمانشاه در طرح «شهید سلیمانی»/ ۲۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از اول آذرماه شروع شده است و کرمانشاه هم اولین استانی بود که آن را اجرا کرده است؛ طرحی که با هدف بیماریابی فعال و مراقبت از خانواده‌های افراد بیمار و مشکوک در ۲۴ منطقه جغرافیای استان شروع شد.

طرح محله‌محور شهید سلیمانی به‌عنوان برنامه مهم کنترل کرونا بر پایه چهار اصل «برنامه‌ریزی، سازماندهی، اجرا و پایش و نظارت» استوار شده در این طرح هر خانه یک پایگاه سلامت شناخته شده و کار غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی در دستور کار قرار دارد.

در استان کرمانشاه با همکاری سپاه حضرت نبی‌ اکرم(ص) و بسیج جامعه پزشکی و کمک سازمان‌هایی چون هلال احمر، بهزیستی، شهرداری و... در قالب ۱۴۹ تیم نظارتی، ۶۵۵ تیم مراقبتی، یک‌هزار و ۴۴۰ تیم حمایتی و ۵۶ تیم مراقبت در منزل، در حال اجرا است.

تیم‌های حمایتی و مراقبتی از خانوارها سرکشی می‌کنند و تاکنون ۲۷ هزار بسته حمایتی و معیشتی بین خانوارها آسیب‌پذیر و افراد مبتلا به کرونای استان که برای قرنطینه خانگی با مشکل معیشتی روبه‌رو هستند، اهدا شده اشت.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به موفقیت طرح شهید سلیمانی در کنترل بیماری، گفت: براساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی تعداد بستری‌ها از ۹۶۰ مورد در روز در حال حاضر به زیر ۱۵۰ نفر رسیده که این نشان از کاهش ۸۱ درصدی بستری‌ها می‌دهد.

سردار بهمن ریحانی به همکاری و مشارکت ۷ هزار و ۲۵۳ بسیجی در این طرح اشاره و بیان کرد: یک‌هزار و ۴۴۰ تیم‌‌ حمایتی در استان تشکیل شده که علاوه بر این تعداد ۲۳۰ بسیجی در تیم‌های مراقبتی و ۳۴۸ نفر نیز در تیم‌های نظارتی در طرح شهید سلیمانی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی در طرح کمک مومنانه تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار بسته حمایتی بین خانوارها توزیع شده است، اضافه کرد: بیش از ۲۷ هزار بسته حمایتی به ارزش بیش از ۸۱ میلیارد ریال تاکنون در قالب طرح شهید سلیمانی بین خانوارهای آسیب‌پذیر توزیع شده است.

ریحانی اضافه کرد: در این مدت اجرای طرح بسیجیان به درب منزل ۹۱ هزار و ۴۲۰ هم‌استانی مراجعه کرده‌اند.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، میانگین بستری روزانه در آبان‌ماه ۲۲۷ نفر بوده که در آذرماه به ۱۰۵ نفر و در دی‌ماه به ۴۵ نفر رسیده و همچنین میانگین روزانه مرگ و میر بر اثر کرونا در استان در آبان‌ماه ۱۳ نفر، در ۲۵ آذرماه ۸.۳ نفر و در دی‌ماه به ۱.۱ نفر در روز رسیده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول