اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تکاپوی صنعت در دل کویر/ رشد سرمایه‌گذاری در تولید سمنان

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رشد ۱۰۵ درصدی سرمایه‌گذاری در بخش صنعت این استان خبر داد.

تکاپوی صنعت در دل کویر/ رشد سرمایه‌گذاری در تولید سمنان

فرامرز محبوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان در خصوص  رشد سرمایه‌گذاری در تولید استان سمنان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون سرمایه‌گذاری انجام‌شده در بخش صنعت استان سمنان، بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، حدود ۱۰۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در بخش صدور پروانه‌های بهره‌برداری حوزه صنعت که در واقع می‌توان همان سرمایه‌گذاری‌های تحقق‌یافته دانست، طی ۹ ماهه سال جاری، ۱۳۰ فقره پروانه بهره‌برداری برای واحدهای تولیدی استان صادر شده که در مقایسه با سال گذشته، هشت درصد افزایش داشته است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به رشد ۵۲ درصدی اشتغال در بخش صنعت اظهار کرد: در سال جهش تولید، با صدور پروانه‌های بهره‌برداری جدید در بخش صنعت استان، زمینه اشتغال دو هزار و ۷۰۰ نفر در صنایع استان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: در ۹ ماه گذشته برای واحدهای صنعتی که جواز تأسیس اخذ کرده‌اند، سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۴ هزار میلیارد ریال با اشتغال حدود ۲۷ هزار و ۲۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

محبوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، یک هزار و ۳۸۰ مجوز صنعتی در استان صادر شده است گفت، ۱۳۰ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری و یک هزار و ۲۵۰ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول