اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

این دو شرکت دانش‌بنیان با تولید دستگاه تنفس مصنوعی، ریه بیماران کرونایی را تسکین دادند

تولید دستگاه ونتیلاتور برای بیماران کرونایی یکی از نیازهایی بود که در روزهای اوج بیماری کرونا توسط دو شرکت دانش‌بنیان سرعت گرفت و نیازها تامین شد.

این دو شرکت دانش‌بنیان با تولید دستگاه تنفس مصنوعی، ریه بیماران کرونایی را تسکین دادند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از تجهیزاتی که از اسفندماه سال پیش با شیوع بیماری کرونا در بیمارستان‌ها کاربرد زیادی دارد، دستگاه ونتیلاتور است. تجهیزی که اگر نبود و تامین نمی‌شد، بیماران کرونایی زیادی را از دست می‌دادیم و آمار فوت ناشی از این بیماری در کشور روند صعودی می‌گرفت.

اما دانش‌بنیان‌هایی که پیش از این توانمندی خود را به اثبات رسانده بودند این‌بار هم با تمام توان به میدان آمدند و با تولید ونتیلاتورهای مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، به یاری کادر درمانی و بیماران شتافتند.

 ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی، دستگاهی است که با توجه به وضیعت بیماران به عمل تنفس آنها کمک  و مشکلات تنفسی را برطرف می‌کند. طراحی این دستگاه به صورتی است که اکسیژن مورد نیاز برای تنفس را به بیماران می‌رساند و دی‌اکسیدکربن را از ریه آنها خارج می‌کند.

دو شرکت دانش‌بنیان که توان تولید این دستگاه را داشتند با افزایش حجم و خط تولید خود اجازه ندادند که روند درمان بیماران کرونایی در کشور خللی داشته باشد. این تلاش‌ها باعث شد که هیچ نیازی به واردات این تجهیزات کاربردی به کشور نداشته باشیم. در ادامه گزارش با فعالیت این دو شرکت آشنا می‌شویم.

1. رصد علایم حیاتی

شرکت پویندگان راه سلامت، یکی از این مجموعه‌های فناوری است که با تلاشی شبانه‌روزی در حال تولید و تامین ونتیلاتور مورد نیاز کشور است. این شرکت با تولید مانیتور علائم حیاتی، سانترال مرکزی، سیستم ونتیلاتور کمپرسوری قابل استفاده در بخش آی‌سی‌یو برای بزرگسالان و کودکان و غیره به این حوزه ورود کرده است.

ونتیلاتور تولید شده توسط این شرکت، مجهز به صفحه نمایش لمسی رنگی، استفاده به صورت تهاجمی و غیرتهاجمی، تنظیم اتوماتیک پارامترهای تنفسی، حفظ و نگهداری اطلاعات به مدت 72 ساعت، جبران خودکار نشتی هوا و غیره است.

2. تولید ونتیلاتورمراقبت ویژه

شرکت احیا درمان پیشرفته نخستین تولیدکننده دستگاه‌های ونتیلاتور مراقبت ویژه و دستگاه‌های ماشین بیهوشی، تنها تولیدکننده دستگاه‌های ونتیلاتور مراقبت ویژه و دستگاه سی‌تی‌اسکن در ایران است.

ونتیلاتورهای تولیدی این شرکت از رنج نوزاد تا بزرگسال قابل استفاده است. در قسمت نوزادی دستگاه مدهای تخصصی برای نوزاد را به صورت اتوماتیک به پنجره مدها اضافه می‌کند و همچنین این دستگاه قابلیت اضافه شدن کاپنوگراف را نیز دارد که می‌تواند اطلاعات وسیع‌تری از بازدم بیمار را به کاربر بدهد.

انواع ونتیلاتورهای پرتابل و مراقب ویژه در این مجموعه فناور تولید می‌شود. همه محصولات تولیدی آنها هم مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی به تولید رسیده و در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول