اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ثبت ۶ هزار و ۵۳ مورد خودرو در ساعات ممنوعیت تردد در نیشابور

فرمانده نیروی انتظامی نیشابور با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۳ مورد خودرو در ساعات ممنوعیت تردد ثبت جریمه داشتیم، گفت: ۳۰ مورد توقیف و تذکر به ۲۳۰ خودرو با پلاک مخدوش ثبت شده است.

ثبت ۶ هزار و ۵۳ مورد خودرو در ساعات ممنوعیت تردد در نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سرهنگ حسین دهقانپور امشب در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن دیالیز بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۳ مورد خودرو در ساعات ممنوعیت تردد ثبت جریمه داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی نیشابور ادامه داد: ۳۰ مورد توقیف و تذکر به ۲۳۰ خودرو با پلاک مخدوش ثبت شده است.

وی بیان اینکه ۲۰۰ مورد خودرو پلاک مخدوش از طریق تطبیق اعمال قانون شدند‌، تصریح کرد: در بحث مخدوش کردن پلاک خودروها اگر خودرویی توسط نیروی انتظامی اعمال قانون نشود، با اقدامات تطبیقی مرکز کنترل ترافیک شهرداری نیشابور، بر اساس تصاویر تطبیقی که زمان تردد خودرو در روز ثبت شده اعمال می‌شود.

ثبت مرگ ۱۰۵ نفر ناشی از کرونا در نیشابور

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز در این جلسه تاکید کرد: ما موافق تعطیلی بازار و ادارات نیستیم، اما باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ادامه دهیم تا در بهمن ماه شاهد بحران نباشیم. اما تجربه نشان داده که متاسفانه این موضوع رعایت نمی شود و پیش بینی می شود که در نیمه دوم بهمن ماه باید منتظر جهش بیماری و بحرانی شدیدتر باشیم.

دکتر محسن عظیمی‌نژاد ادامه داد: گروه سنی ۶۰ سال به بالا نسبت به دیگر گروه های سنی بیشتر در معرض خطر هستند. در شهرستان نیشابور به ازای هر صد هزار نفر مبتلا ۱۰۵ مرگ کرونایی ثبت شده است که این آمار در کل کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر مبتلا ۶۷ فوتی کرونا است.

وی گفت: در دی ماه بیشترین دلایل ابتلا به کرونا در نتیجه دورهمی‌ها بوده که نشان از عدم رعایت مردم در شب یلدا بوده، هم چنین مسافرت، مراسم ترحیم، مطب‌ها و بیمارستان‌ها در رتبه‌های بعدی هستند.

واحدهای صنفی بدون پروانه فک پلمب نخواهند شد

دادستان نیشابور نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: برابر با مصوبات ستاد ملی کرونا و ماده ۱۱۴ قانون کیفری از ادامه فعالیت هر مرکزی که تهدید علیه سلامت جامعه باشد جلوگیری خواهد شد.

سید محمد حسینی بیان کرد: از این رو فعالیت‌های کسبی در هر مکان محتاج به داشتن پروانه کسب بوده و واحدهای پلمب شده تا زمان اخذ پروانه فک پلمب نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه واحدهای صنفی باید ملزم به استفاده از رعایت ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شوند، ادامه داد: واحدهای صنفی باید این موضوع را به مشتریان خود یاد آور شوند.

دادستان نیشابور گفت: متاسفانه در باشگاه‌های ورزشی این شهرستان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حد صفر است، لازم است اداره ورزش و جوانان این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و جوانان و ورزشکاران را ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کند.

حسینی افزود: در بیشتر مواقع به اسم برگزاری همایش‌ها تعداد افراد حاضر در جلسه به بیش از ۵۰-۴۰ نفر می‌رسد، در صورتی که ما دولتی‌ها باید بیش از بقیه حساس باشیم.

وی با انتقاد از عملکرد بعضی از شوراهای روستا و دهیاران، تصریح کرد: بعضی از دهیاران عملکردی منفعلانه دارند و در مقابل تجمعات روستایی سکوت می‌کنند، باید از طریق بخشداری به دهیاران و شوراهای روستایی در این زمینه تذکر داده شود.

دادستان نیشابور تاکید کرد: بیشتر ترددهای درون شهری شهروندان غیرضروری است، در چنین شرایطی باید تبلیغات و فرهنگ‌سازی برای کاهش ترددهای درون شهری انجام شود.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول