اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کولبری زیبنده مردم کرد نیست/زمینه ایجاد اشتغال در کردستان فراهم شود

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود ظرفیت‌هایی در بخش‌های کشاورزی و گردشگری در شهرستان‌های سروآباد و مریوان، کولبری شایسته و زیبنده مردم این مناطق نیست.

کولبری زیبنده مردم کرد نیست/زمینه ایجاد اشتغال در کردستان فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شیوا قاسمی‌پور در شورای اداری شهرستان سروآباد که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور به خاطر تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان مناسب نیست و شیوع کرونا این شرایط را سخت‌تر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم شهرستان سروآباد، مردمانی شهیدپرور و همیشه در صحنه هستند و لذا کمبودها و محرومیت‌ها برازنده این مردم نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: مردم با تمام محرومیت‌ها قدر نظام را می‌دانند و من دست هر کس در هر نقطه‌ای گامی در مسیر خدمت به مردم محروم این شهرستان بردارد، می‌بوزم.

قاسمی‌پور خاطرنشان کرد: تسهیل‌گری در مسیر اجرای پروژه‌ها و اقدامات بنیاد مستضعفان ضروری است.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکل در سروآباد موضوع بیکاری و نبود اشتغال پایدار است که موجب شده بیشتر جوانان به سمت کولبری روی بیاورند.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود ظرفیت‌هایی در بخش‌های کشاورزی و گردشگری در شهرستان‌های سروآباد و مریوان، کولبری شایسته و زیبنده مردم این مناطق نیست.

قاسمی‌پور گرایش جوانان به سمت اعتیاد را از دیگر مشکلات در این شهرستان مرزی به دلیل نبود اشتغال عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌های روستایی مناسب مطالبه به حق مردم شهرستان سروآباد است که با حمایت بنیاد مستضعفان و همکاری دستگاه‌های می‌توان این مطالبه را برآورده کرد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: فاز دوم پروژه پرورش ماهیان سردآبی دیوزناو نیاز به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار دارد که در صورت اتمان به عنوان یک طرح پیشران نقش مهمی در اشتغال منطقه دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: روستاهای شهرستان سروآباد در بخش آب و فاضلاب مشکلات جدی دارند و اجرای پروژه‌هایی در این حوزه یک ضورت بشمار می‌آید.

قاسمی‌پور اضافه کرد: دو بخش سرشیو و کوماسی شهرستان مریوان هم جزو بخش‌های محروم هستند که امیدواریم بنیاد مستضعفان برای این مناطق هم اقداماتی انجام دهد.

وی افزود: ثبت جهانی اورامان از ظرفیت‌های خوب در این شهرستان است، گفت: 19 روستا در این بخش ثبت جهانی شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول