اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

طرح شهید سلیمانی تا دفن کامل کرونا در قزوین ادامه پیدا کند

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین گفت: طرح شهید سلیمانی واقعا فشار کرونا را کم کرد و رنگ‌ها را تغییر داد و باید تا دفن کامل ویروس ادامه داشته باشد.

طرح شهید سلیمانی تا دفن کامل کرونا در قزوین ادامه پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری، منوچهر حبیبی در قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین، افزود: مهار کرونا چند شیوه داشت که یکی پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی و دیگری درمان و آموزش است که باید با جدیت این اقدامات و تلاش‌ها ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: هم اینک در موقعیت بسیار خاصی هستیم که اگر خوب مدیریت کنیم به موقعیت سفید کرونا نزدیک می‌شویم و ریشه بیماری کنده می‌شود ولی اگر جدی نگیریم ممکن است به عقب برگردیم و رنگ بندی ما قرمز شود.

حبیبی با بیان اینکه درمان برعهده دانشگاه و کار تخصصی کادر درمان است و ما به آن ورود پیدا نمی‌کنیم، افزود: در حوزه آموزش نیز اطلاع رسانی خوبی صورت گرفت و صدا و سیما، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها پایه کار هستند و حاشیه‌ای به وجود نیامد که باید از زحمات همه آنها تشکر کرد.

این مسوول گفت: در حوزه پیشگیری و مراعات اصول بهداشتی و بیماریابی از ابتدا مجموعه نیروی‌های مسلح همراه بودند و با شروع طرح شهید سلیمانی عمده مسوولیت مقابله با کرونا برعهده این طرح قرار گرفت.

حبیبی گفت: اگر پیشگیری، مراقبت و بیماریابی کنیم کار به بیمارستان و مراحل سخت آی سی یو و فوتی نمی‌رسد بنابراین این طرح واقعا موفق بوده و کاهش ۸۰ درصدی بیماری‌های بستری نتیجه پیشگیری و بیماریابی بوده است.

وی اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی مکمل ستاد کرونا است و اگر آن نباشد حتما از لحاظ نیرو و امکانات نقص داریم.

معاون استاندار گفت: تغییر رنگ‌های کرونایی به همت طرح شهید سلیمانی بوده است و الان هم اعتقاد داریم از لحاظ امکانات و ماشین آلات باید طرح شهید سلیمانی تقویت شود.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان گفت: هم اینک در حوزه روستایی و بخش‌ها فشار بیماری کم شده و این طرح فراگیر است و باید فراگیرتر شود.

وی اضافه کرد: اولویت ما این است که تست‌ها باید بیشتر شود و هرچقدر بیماریابی کنیم کمک بیشتری به ما خواهد کرد که این کار را طرح شهید سلیمانی می‌تواند انجام دهد.

حبیبی ادامه داد: اگر بتوانیم تست‌ها را به هزار عدد برسانیم می‌توانیم مدیریت کرونا را برعهده بگیریم.

معاون استاندار قزوین گفت: ما برای مهار کرونا نیازمند طرح شهید سلیمانی هستیم و باید حمایت کنیم تا این طرح با همان قوت و قدرت تداوم یابد.

وی اضافه کرد:بحث کارگران کارخانه‌ها، بانک‌ها و شهرداری‌ها باید در اولویت قرار گیرند و دانشگاه با جدیت افزایش تست‌ها را در دستور کار داشته باشد.

حبیبی با اشاره به طرح واکسیناسیون کرونا، افزود: پیش بینی می‌شود قبل از پایان سال طرح واکسیناسیون شروع شود که حتما مرکز و ثقل آن بسیج و طرح شهید سلیمانی خواهد بود.

وی در ادامه بر پای کار آمدن نیروی انتظامی برای مدیریت آرامستان‌ها، وجود نداشتن هیچ محدودیت تردد در استان، تعطیل بودن حمام‌های عمومی و برگزار نشدن مراسم در وضعیت زرد تاکید کرد و گفت: اگر سایر بازگشایی‌ها متناسب با نوع رنگ بندی و دستورالعمل‌ها انجام شود ایرادی ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول