اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تحولات غرب آسیا و خلیج فارس محور گفت‌وگوی جلالی و معاون وزیر خارجه روسیه

در دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه تحولات غرب آسیا، خلیج فارس، اوضاع یمن و آخرین وضعیت سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تحولات غرب آسیا و خلیج فارس محور گفت‌وگوی جلالی و معاون وزیر خارجه روسیه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو روز دوشنبه مورخ ۲۲ دیماه ۱۳۹۹ با «میخائیل بوگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار طرفین در مورد روابط دوجانبه، تحولات خاورمیانه و خلیج فارس از جمله آخرین وضعیت سوریه (تحولات میدانی، روند آستانه و کمیته قانون اساسی)، یمن، فلسطین، تامین امنیت در خلیج فارس، روند عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی و توافق اخیر قطر و عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر و عادی سازی روابط خود تبادل نظر و گفت‌وگو کردند.
میخائیل بوگدانف با بیان اینکه برای روابط با جمهوری اسلامی ایران ارزش زیادی قائل هستیم، همکاری دو کشور به عنوان ضامن در روند صلح آستانه را برای حل و فصل سیاسی سوریه مهم ارزیابی کرد.
در پایان این دیدار جلالی و بوگدانف بر ضرورت رایزنی و همکاری دو کشور در مسائل منطقه و همچنین تداوم تماس‌ها و دیدارهای خود در این خصوص تأکید کردند.

گفتنی است کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو ۲۴ شهریور ماه نیز با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.(اینجا بخوانید)

لازم به ذکر است قرار است پنجمین دور نشست کمیته قانون اساسی سوریه اواخر ژانویه در شهر ژنو برگزار شود و در همین خصوص نیز روز گذشته «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی تلفنی گفت‌وگو کرد. (جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول