اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«مَرْهَم» آنلاین اجرا می شود/ عقد تفاهم نامه دبیرخانه تئاتر دانشگاهی و یک مدرسه

نمایش «مرهم» به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از جمعه ۲۶ دی به مدت سه شب آنلاین اجرا می شود.

«مَرْهَم» آنلاین اجرا می شود/ عقد تفاهم نامه دبیرخانه تئاتر دانشگاهی و یک مدرسه

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس،  خلاصه نمایش مرهم بدین شرح است: سلما پس از بیرون انداخته شدن از خانه توسط پدر به خانه برادر و همسر برادرش پناه می اورد تا این که با مهمانی ناخوانده و ‌درخواستی عجیب مواجه می شود.

عواملی که این اثر هنری را همراهی می کنند عبارتند از: کارگردان :مهدی کریمی، انتخاب بازیگر و بازیگردان: وحید منافی، تهیه کننده : باران جلال زاده، مشاور پروژه : محمد کاظم تبار، طراح صحنه ولباس : امین شفیعی، مدیر اجرایی : امیر حسین شکری،طراح پوستر : علیرضا آسوده، مسؤل روابط عمومی : محمد حسین عبداللهی.

بازیگران (به ترتیب حروف الفبا): باران جلال زاده، فاطمه حسنی، مهسا شکوهی، پرستو شمسی پور، نسترن علیخانی، نهال نزل آبادی هستند.

این نمایش از جمعه ۲۶ دی لغایت یکشنبه ۲۸ دی با مشارکت موسسه هنری رسانه ای نقاره خانه ساعت ۱۸:۳۰ به صورت زنده از سایت تیوال پخش می شود.

*اعلام آثار راه‌یافته به مسابقه و مهمان نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر

تعداد 25 اثر به بخش نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر راه یافتند. نمایش‌های منتخب برای حضور در بخش نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

عناوین این آثار بدون اولویت به شرح زیر اعلام می‌شود: 1.نمایش «6599» به نویسندگی و کارگردانی مسعود براهیمی از استان اصفهان، 2. نمایش «V.A.R» به نویسندگی و کارگردانی مشترک احمد صمیمی و مارال ایزدبخش از استان بوشهر، 3.نمایش «آل و نال» به نویسندگی هواس پلوک و کارگردانی سعید ذبیحی از استان کرمانشاه

4. نمایش «اوراقچی» به نویسندگی و کارگردانی مالک آبسالان از استان ایلام، 5. نمایش «بیست عدد آخر را من نشمردم»  به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوندی از استان ایلام، 6. نمایش «تن‌های تنها» به نویسندگی و کارگردانی امیر رجب پور از استان قزوین، 7. نمایش «حس...؟!» به نویسندگی و کارگردانی علی کشاورزی از استان تهران، 8. نمایش «حباب زیرآب» به نویسندگی جلال حسنوند و کارگردانی مشترک جلال حسنوند و علیرضا شمس از استان اصفهان

9. نمایش «خوون سل» به نویسندگی و کارگردانی حسنا قبادی از استان ایلام، 10.  نمایش «سارگلین» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از استان آذربایجان شرقی، 11.  نمایش «قلیان اویونی» به نویسندگی علیرضا فرید راد و کارگردانی حمیدرضا قزلباش از استان زنجان، 12.  نمایش «لال بهیگ» به نویسندگی و کارگردانی علی قاضی از استان خوزستان، 13.  نمایش «مضحکه در مضحکه» به نویسندگی و کارگردانی سمیه مهری از استان تهران

14.  نمایش «میه رگی کوو» به نویسندگی و کارگردانی سید فریدون احمدی از استان کردستان، 15.  نمایش «نبردبام» به نویسندگی احمد صمیمی و کارگردانی مهدی ضیاییان پور از استان تهران، 16.  نمایش «نگهبان آب» به نویسندگی آرش رضایی و کارگردانی مشترک محمد اسماعیلی و مهدی روزبهانی از استان همدان، 17.  نمایش «واگویه‌های یک فشنگ جنون زده» به نویسندگی و کارگردانی هادی کیانی از استان مرکزی

18.  نمایش «وطوپیا» به نویسندگی و کارگردانی سید سوران حسینی از استان کردستان، 19.  نمایش «هشت روز بدون تماس تصویری» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از استان همدان، 20.  نمایش «همیلو» به نویسندگی فرامرز غلامیان و کارگردانی پیام احمدی از استان اصفهان

همچنین نمایش‌های مهمان حاضر در این بخش نیز به شرح زیر معرفی می‌شوند: 1. نمایش «ترور» به نویسندگی و کارگردانی پارسا پولادوند از تهران، 2. نمایش «#خودم_شروع_میکنم» به نویسندگی و کارگردانی سید مجید امینی از تهران، 3. نمایش «گراز گریزان» به نویسندگی پارسوا پاکیزه و کارگردانی حسین پوریزدان از تهران، 4. نمایش «لبخند با طعم ماسک» به نویسندگی و کارگردانی مسعود محسنی فرد از نیشابور، 5. نمایش «مجلس حماسه‌خوانی نفر ششم» به نویسندگی امیر دهقانی و کارگردانی حسین برسی نژاد از تهران

سامان خلیلیان به عنوان مدیر و بهمن صادق حسنی، سیروس همتی و الهه پورجمشید به عنوان اعضای هیات انتخاب مسابقه نمایش‌های خیابانی، سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر را همراهی می‌کنند.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه 11 تا 21 بهمن 99 برگزار می‌شود. آدرس سایت جشنواره www.fitf.ir است. 

*آثار راه یافته به مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند

تعداد 28 اثر منتخب از نمایش‌های رسیده به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر طبق فراخوان، برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها و مهمان در بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای این رویداد حضور دارند.  

آثار راه‌یافته به بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند. عناوین آثار منتخب از میان آثار متقاضی طبق فراخوان بدون اولویت به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام می‌شود:
1. نمایش «آبگوشت زهرماری» به نویسندگی آرش آبسالان و کارگردانی حسین اسدی از جزیره خارک
2. نمایش «اتول سورون» به نویسندگی باقر سروش و کارگردانی شهروز دل افکار از تهران 
3. نمایش «اسموکینگ روم» به نویسندگی مهدی زندیه و کارگردانی سعید زارعی از تهران
4. نمایش «بیست متری جوادیه» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی رضا بهرامی از تهران
5. نمایش «پنهان خانه پنج در» به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی آرش فلاحت پیشه از تهران
6. نمایش «پینوکیو» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا(اوشان) محمودی از تهران 
7. نمایش «تن‌ها» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی از کرج
8. نمایش «راشومون» به نویسندگی و کارگردانی احسان عبدالملکی دارایی از رشت
9. نمایش «سگدو» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی عباس غفاری از تهران
10. نمایش «سه شنبه‌های لعنتی» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی از تهران
11. نمایش «کمدی زا» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از شهریار
12. نمایش «نسخ» به نویسندگی امید غفاری و کارگردانی امیرحسین غفاری از تهران 
13. نمایش «هار یا مردی که به هنگامه تولد هر دو دستش پر از خون بود» به نویسندگی و کارگردانی افشین زمانی از تهران

همچنین نمایش‌های زیر به عنوان آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌ها بدون اولویت و به ترتیب حروف الفبا در جشنواره سی و نهم حضور خواهند داشت:
1. نمایش «اپیدمی» به نویسندگی علیرضا امیدی و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از گرگان
2. نمایش «باب بارا» به نویسندگی و کارگردانی نیما ایمان‌زاده از سنندج
3. نمایش «بهشت حکیم‌الله» به نویسندگی خسرو امیری و کارگردانی ویدا موسوی از اصفهان
4. نمایش «بیداری به وقت خون» به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی از اصفهان
5. نمایش «چاقوی دم‌کرده شب» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی جلیل امیری از کرمان
6. نمایش «خواهرم منم ایسمنه» به نویسندگی احمد ندافی و کارگردانی مشترک سعید یوسفی و علیرضا زارع از یزد
7. نمایش «راشومون» به نویسندگی عبدالخالق مصدق و کارگردانی رسول اونق از گرگان
8. نمایش «روییدن» به نویسندگی و کارگردانی شعیب مکتب‌داری از سنندج
9. نمایش «ریبوت» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین آژیر ارشد از مشهد
10. نمایش «کمین ژاله» به نویسندگی و کارگردانی حامد مکملی از قزوین
11. نمایش «ناخوانده» به نویسندگی محمود ناظری و کارگردانی علیرضا(افشین) محمودی از شیراز
12. نمایش «نگاهم به دریاست تا کسی آب نبرد» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی حسن سبحانی از میناب
عناوین نمایش‌های مهمان این بخش نیز بدون اولویت و به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:
1. نمایش «آژاکس» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی فاتح بادپروا از مریوان
2. نمایش «بین یه عالمه ماهی» به نویسندگی و کارگردانی امیر دلفانی از تهران
3. نمایش «یک کاست لته» به نویسندگی هادی زرقانی و کارگردانی محمد اکبری از سبزوار
سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه 11 تا 21 بهمن 99 برگزار می‌شود. آدرس سایت جشنواره www.fitf.ir است.
 

* عقد تفاهم‌نامه دبیرخانه تئاتر دانشگاهی و مدرسه هیلاج

تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهى و مدرسه فیلم‌سازى و بازیگری هیلاج منعقد شد. مدرسه فیلم‌سازى و بازیگری هیلاج و بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهى در خصوص تعاملات و همکاری فیمابین و برگزارى کلاس‌هاى آموزشى در تماشاخانه هیلاج   به توافق و تفاهم رسیدند.

امیرشهاب رضویان و رامین معصومیان  مدیرمسئول و مدیر تماشاخانه مدرسه هیلاج در این خصوص گفتند: همیشه ارتقا مبانی آموزشی از امور مورد علاقه‌ی مدرسه ما بوده است و برگزاری بخشی از کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی این جشنواره در تماشاخانه‌ی هیلاج می‌تواند برای دانشجویان شرکت کننده در جشنواره، علاقمندان تئاتر و هنرجویان ما مفید باشد. 

در طی بیست و هفت سال فعالیت مدرسه فیلمسازی و بازیگری هیلاج، همیشه از رویدادهای فرهنگی استقبال کرده ایم. همچنین مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی افزود، تاکیید مدرسه هیلاج  بر آموزش صحیح و آکادمیک و رویکرد آموزش محور بودن جشنواره تئاتر دانشگاهی ما را بر آن داشت، تا در راستای تعالی امر آموزش و ایجاد بستری مناسب برای تحقق این امر مهم، نهایت همکاری را بین دبیرخانه جشنواره تاتر دانشگاهی و مدرسه فیلم‌سازی و بازیگری هیلاج داشته باشیم.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری سید مجتبی جدی و همت اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در تهران برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول