اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تدوین فرهنگ انتخاباتی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تدوین فرهنگ بلندمدت انتخاباتی پیشنهاد خوبی است که باید برای اجرای آن وارد عمل شویم و در دستور کاری شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

تدوین فرهنگ انتخاباتی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه انتخابات یک مسئله مهم و برای آن‌هایی که می‌خواهند دموکرات‌ساز باشند و مدعیان دموکراسی باشند حیاتی تلقی می‌شود، گفت: انتخابات دنیا برای ما معیار و ملاک نخواهد بود زیرا که ما خودمان ملاک‌هایی داریم که می‌توانیم انتخابات سالمی را برگزار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: امور مدون بخشی از انتخابات است که در همه آیین‌نامه‌ها مصوب شده است و اگر درست انجام شود قطعاً به سلامت انتخابات کمک می‌کند البته برخی‌ از امور نیز مدون نیست و جزو وظایف ایمانی است که همه از جمله شورای فرهنگ عمومی در اجرای این وظایف مسئول هستیم تا فضای سالم انتخاباتی را ایجاد و مردم را با معنای انتخابات سالم آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه انتخابات یک حق است و باید به خوبی انجام شود، بیان کرد: تدوین فرهنگ بلندمدت انتخاباتی پیشنهاد خوبی است که باید برای اجرای آن وارد عمل شویم و در دستور کاری شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد تا دستگاه‌های دیگر از جمله صداوسیما که همیشه در صحنه‌های مختلف بودند به کمک بیایند و دین خود را در این حوزه نیز ادا کنند.

نکونام در ادامه این جلسه گفت: در معرفی دستگاه‌های قوی و ضعیف در عملکرد عفاف و حجاب مراقبت شود زیراکه ممکن است در یک برهه زمانی در ادارات مواردی رعایت نشود و تفاوتی میان عملکرد ادارات پیش آید لذا استحکام و صحت گزارش در ادارات بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه سعی کنید گزارشات واقعی باشد نه اینکه گزارشات و نحوه عملکرد در ادارات با آنچه که در اذهان مردم است با هم متفاوت باشند، افزود: نه گزارشات در حد کافی است و نه دستگاه‌ها کافی کار کردند که انتظار داریم هم دستگاه‌ها در عمل وظایف خود را انجام دهند و هم گزارش دادن‌ها کامل و جامع باشد.

وی با بیان اینکه این جلسات باید آغازی برای کار جدید در ادارات باشد و کمیته ارزیابی در ادارات این روند نظارتی را قوی‌تر کند، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استانداری بر فعالیت ادارات در حوزه عفاف و حجاب دقت کند و هرگونه خلأ را تذکر دهد تا مشکلات این زمینه با جدیت بیشتری حل شود.

نگاه توحیدی در جامعه لازمه استحکام عفاف و حجاب

 نکونام با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از اسلام نشأت گرفته، ادامه داد: اسلام انسان می‌پروراند و اگر تشکیلات قوا در نظام اسلامی شکل می‌گیرد همه در جهت آدم‌سازی و تربیت انسان در طراز اسلام می‌باشد؛ با این اوضاع و نگاه‌های غیر توحیدی عفاف و حجاب در جامعه شکل نمی‌گیرد.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: لازمه اینکه فرهنگ عمومی جامعه‌ای، فرهنگ اسلامی باشد این است که نگاه توحیدی به معنای راستین در جامعه حاکم باشد که این یک برنامه‌ها فاطمی است و خداوند در زندگی شخصی، عبادی، تربیت فرزندان ، شوهرداری و عفاف و حجاب ایشان موج می‌زد و با همین حجاب در برابر دشمنان اسلام ایستادند و این الگوی الهی برای جامعه اسلامی است.

 انتهای پیام/۳۳۳۹/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول