اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

طرح آبرسانی به 75 روستای کردستان افتتاح شد

طرح آبرسانی به 75 روستای کردستان با جمعیت ۴۴ هزار نفر با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

طرح آبرسانی به 75 روستای کردستان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در سی و سومین هفته پویش هرهفته - الف- ب- ایران، پروژه آبرسانی به 75 روستای استان با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور استاندار کردستان همزمان با پروژه‌های چند استان دیگر به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو در این آئین با بیان اینکه آب شرب جزو مهمترین و اثرگذاررتین عرصه‌های زندگی بشر است، گفت: هرهفته بیش از 30 روستای کشور به شبکه آب شرب سالم و پایدار متصل می‌شوند.

اردکانیان با بیان اینکه استان‌های مرزی همچون کردستان مانند ویترین فروشگاه هستند، افزود: همچنان که ویترین باید شامل بهترین اجناس یک فروشگاه باشد، استان‌های مرزی و کردستان نیز باید به عنوان ویترین کشور ما به بهترین حالت در  شاخص‌های آب و برق برسند.

وی با یادآوری افتتاح این پروژه و بهره‌مندی بیش از 43 هزار نفر روستایی از این طرح از دست‌اندرکاران اجرای پروژه تقدیر کرد.

مدیرعامل آبفا کردستان در این آئین افتتاحیه اظهار کرد: : پروژه آبرسانی به 75 روستای استان با جمعیت 43 هزار و 825 نفر در قالب پویش هرهفته – الف – ب- ایران و با اعتبار 817 میلیارد ریال افتتاح شد.

محمدحسین محمدی افزود: در این پروژه اصلاح و توسعه شبکه‌های آب روستایی به طول 182 کیلومتر، اجرای خط انتقال آب به طول 287 کیلومتر در مجموع این 75 روستا اجرا شده است.

وی با اشاره به احداث 23 ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 249 لیتر برثانیه و 65 باب مخزن ذخیره با ظرفیت 10 هزار متر مکعب خبر داد و گفت: تعداد چاه حفاری شده در این پروژه 26 حلقه و تعداد چشمه‌های بهسازی شده 14 دهنه بوده است.

مدیرعامل آبفا کردستان با بیان اینکه ظرفیت تأمین آب در این پروژه به میزان 313 لیتر برثانیه است، گفت: میزان اشتغالزایی این طرح در دوران ساخت 404 نفر و در دوران بهره‌برداری نیز 43 نفر است.

محمدی با تقدیر از تلاش‌های وزارت نیرو در اجرای این طرح گفت: جمعیت بهره مند از ابن طرح حدود 10 درصد جمعیت روستایی استان را شامل می‌شوند.


در ادامه این مراسم پروژه آبرسانی به 75 روستای استان با جمعیت 43 هزار و 825 نفر به طور رسمی در قالب پویش هرهفته – الف – ب- ایران و با اعتبار 817 میلیارد ریال افتتاح شد.

 همزمان با این طرح، آبرسانی به 15 روستای استان زنجان، 8 روستای استان البرز و 2 روستای استان همدان نیز به طور ویدئو کنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح شد که با احتساب پروژه آبرسانی به 75 روستای کردستان در مجموع، آبرسانی به 100 روستا با جمعیت بیش از 62 هزار نفر و با مجموع سرمایه گذاری 111 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

پویش هرهفته - الف- ب- ایران از سال گذشته در سطح کشور با هدف افتتاح پروژه های صنعت آب و برق آغاز شد و تاکنون 36 هفته از این پوش سپری شده است.

لازم به یادآوری است، از آغاز یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی آبرسانی پایدار به 217 روستای استان در سالجاری با جمعیت بیش از 86 هزار نفر انجام شده است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول