اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

حق‌آبه استان البرز بیشتر شده، اما تصفیه خانه نداریم/ رینگ شبکه آبرسانی، در انتظار موافقت وزیر نیرو

استاندار البرز گفت: بعد از مکاتبات متعدد در مورد نیاز استان، حق آبه البرز از محل سدهای استان 2 برابر شد، از این رو درخواست داریم تصفیه‌خانه مرکزی شهرستان کرج بزودی اجرایی شود تا بتوانیم از این افزایش حق آبه بهره مند شویم.

حق‌آبه استان البرز بیشتر شده، اما تصفیه خانه نداریم/ رینگ شبکه آبرسانی، در انتظار موافقت وزیر نیرو

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از طرح های آبرسانی روستایی به صورت همزمان در 4 استان کشور از جمله البرز که روز سه شنبه به صورت ویدئوکنفرانس صورت گرفت، اظهار داشت: اکنون که به پایان دولت نزدیک می شویم اقدامات و برنامه های مدیران با جدیت دنبال می‌شود و همه درصدد هستند که با تکمیل پروژه ها کار دولت به اتمام برسد.

وی ادامه داد: مواردی که از سوی استاندار البرز مطرح شد به طور حتم در دستور کار قرار می دهیم و با کمک مدیران استانی نسبت به پیشبرد آن‌ها اقدام می‌کنیم و امید است تا پایان دولت به نتیجه آن‌ها دست یابیم.

وزیر نیرو اظهار داشت: قرار گرفتن در کنار پایتخت و شرایط ویژه ای که استان البرز دارد امر مدیریت را در این استان بسیار خطیر کرده و مدیران این استان مسؤولیت سنگینی بر دوش دارند.

همچنین در بخش دیگری از این جلسه، عزیزالله شهبازی استاندار البرز با بین اینکه با درخواست البرز مبنی بر افزایش 55 میلیون متر مکعبی آب توسط وزیر نیرو موافقت شد اظهار داشت: حق آبه البرز از محل سدهای استان 2 برابر شد از این رو درخواست کردیم که تصفیه خانه مرکزی شهرستان کرج بزودی اجرایی شود تا بتوانیم از این افزایش حق آبه بهره مند شویم.

وی ادامه داد: از امروز  8 روستا در استان البرز به صورت همزمان به شبکه آبرسانی پایدار با اعتباری بیش از 74 میلیارد تومان رسیدند که بواسطه این امر جمعیتی حدود 10 هزار نفر بهره مند می شوند.

وی افزود: دولت نگاه ویژه ای به البرز دارد و از سال 92 بیش از هزار و 500 میلیارد تومان برای آب و فاضلاب استان هزینه شد و نتایج بسیار اثربخشی برای ایران کوچک داشته است.

استاندار البرز اضافه کرد: در بحث یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی اقدامات بسار خوبی صورت گرفته است.

شهبازی افزود: برای رینگ شبکه آبرسانی البرز نامه ای مشترک با نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و نماینده محترم ولی فقیه در استان، خدمت وزیر محترم نیرو ارسال شده که در انتظار پاسخ هستیم.

استاندار البرز گفت: با حضور وزیر محترم نیرو در بخش برق نیز اقدامات بزرگی محقق شد و عملیات اجرایی اولین پست برق 400 کیلوولت البرز آغاز شده و اکنون بیش از 50 درصد پیشرفت دارد. همچنین عملیات اجرایی پست 400 کیلوولت بعدی نیز در زکی آباد در دستور کار قرار گرفت.

با افتتاح طرح های آبرسانی در هشت روستای باغبانکلا، دوزعنبر، سرخاب، تکیه اغشت در شهرستان ساوجبلاغ ، وشته و فشندک در شهرستان طالقان و فرخ اباد و زیبادشت در شهرستان فردیس افتتاح شد.

برای اجرای این طرح ها مبلغ ۷۴ میلیارد ریال هزینه شده است که با بهره برداری از  آن‌ها ۱۰ هزار نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

انتهای پیام/ب/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول