اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

44 دانش‌آموز کردستانی برگزیده در المپیادها و جشنواره‌ها تجلیل شدند

44 دانش‌آموز افتخارآفرین در المپیادها و جشنواره‌های مختلف سال تحصیلی 99-98 با حضور جمعی از مسوولان استانی و کشوری تجلیل شدند.

44 دانش‌آموز کردستانی برگزیده در المپیادها و جشنواره‌ها تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی در پنجمین جشن تلاش و آیین تجلیل از دانش‌آموز برتر المپیادها و جشنواره‌های علمی در سال تحصیلی گذشته با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: امروز به یمن موفقیت‌ها و درخشش دانش‌آموزان در مسابقات مختلف، این مراسم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط امروز علوم و رشته‌های مختلف تحصیلی و دانشگاهی و ظهور علوم جدید، خطاب به دانش‌آموزان، افزود: علوم نانو و زیست فناوری علومی است که باعث موفقیت و  توسعه می‌شود و باید شما به این سمت حرکت کنید که هم برای خودتان و هم برای جامعه موفقیت به ارمغان بیاورید.

 قربانی به دستاوردهای آموزش و پرورش استان و موفقیت دانش‌آموزان در المپیادها و جشنواره پرداخت و گفت: کردستان در کنکور سراسری حائز رتبه دهم کشوری است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه کردستان ۴ سال متوالی در المپیاد نانو در رتبه اول کشوری قرار دارد، گفت: درخشش دانش‌آموزان کردستان در المپیاد نانو، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف نشان دهنده توسعه فرهنگی استان است.

 قربانی با اشاره به ظرفیت و بستر ایجاد شده در استان، اظهار داشت: با وجود مرزی بودن و محدودیت‌های پیش‌رو، کردستان مردم مطالبه‌گری دارد و این نشان دهنده توسعه یافتگی فرهنگی کردستان است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از شاخص‌های عملکردی استان اشاره کرد و گفت: در دوره پیش دبستان، کردستان با پوشش تحصیلی بیش از ۹۱ درصد در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی افزود: در عضویت شبکه شاد و بهرمندی از شبکه مجازی و دسترسی دانش‌آموزان به شاد، پوشش استان ۸۷ درصد است که این هم نشانگر اهمیت خانواده‌ها به تحصیل و تهیه ملزومات آموزشی است و کردستان جلوتر از استان‌های دیگر است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: نتیجه تلاش معلمان، مدیران و همراهی خانواده‌ها و اهتمام کلیه دست‌اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت باعث شده است که در حال حاضر کردستان در المپیاد نانو حائز رتبه اول کشوری است، در زیست فناوری دوم، در جشنواره خوارزمی در رتبه چهارم و در ورزش دانش‌آموزی در رتبه ششم کشوری قرار گرفته است.

قربانی عامل نیروی انسانی را در کسب موفقیت‌ها با اهمیت دانست و با بیان اینکه نیروی انسانی چالش‌های پیش‌رو را جبران خواهد کرد، موفقیت‌های کسب شده را به دانش‌آموزان برگزیده تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد این روند تداوم داشته باشد.

در این آئین 44 دانش‌آموز افتخارآفرین در المپیادها و جشنواره‌های مختلف سال تحصیلی 99-98 با حضور جمعی از مسوولان استانی و کشوری تجلیل شدند.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول