اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نامه استاندار سمنان به نمایندگان/ از حق مردم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دفاع کنید

استاندار سمنان بر ضرورت تلاش نمایندگان مبنی بر ایفای سهم استان سمنان در اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در لایحه سال ۱۴۰۰ تأکید کرد.

نامه استاندار سمنان به نمایندگان/ از حق مردم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دفاع کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر با اشاره به ارائه طرح اصلاح ساختار بودجه کشور توسط نمایندگان، در نامه‌ای به آنها اظهار کرد: تلاش چهار نماینده مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی نسبت به ایفای سهم استان در اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در لایحه سال ۱۴۰۰ کشور ضروری است.

وی عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح برخی احکام مربوط با اصلاح ساختار بودجه کل کشور را تصویب کرده‌اند که بر اساس بند ۷ از بخش (الف) ماده واحده قانون مذکور، دولت مکلف است لایحه بودجه ۱۴۰۰ را با رعایت توزیع عادلانه بودجه استان‌ها از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش‌افزوده بر اساس شاخص‌های جمعیت، محرومیت، معکوس درآمد سرانه، نرخ بیکاری و همچنین لحاظ مساحت در توزیع اعتبارات داخل استان تهیه و تدوین کند.

استاندار سمنان خطاب به نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که توزیع اعتبار استان‌ها بر اساس چهار شاخص جمعیت، محرومیت، معکوس درآمد سرانه و نرخ بیکاری صورت می‌پذیرد و با توجه به اینکه استان سمنان جمعیت کمی دارد و همچنین نرخ بیکاری استان و به‌تبع آن تعداد بیکاران استان نیز کم است، در صورت اجرای بند پیشنهادی مذکور، سهم استان سمنان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی در کل کشور، حدود ۳۰ درصد کاهش می‌یابد که آثار منفی بر توسعه و اتمام پروژه‌های استان دارد و همچنین مبنایی برای سال‌های آتی می‌شود.

آشناگربا تأکید بر ضرورت حفظ حقوق مردم شریف این خطه از میهن اسلامی، از نمایندگان مردم شهرستان‌های استان در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد: هرگونه که صلاح می‌دانند نسبت به ایفای سهم این استان در اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در لایحه سال ۱۴۰۰ اقدام کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول