اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دری: اجازه ندادم با واگذاری پالایشگاه به مردم خیانت شود/برنامه‌های دهه فجر امیدآفرین باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دو سال قبل می‌خواستند پالایشگاه شازند را با ۲.۴ میلیارد دلار به بخش خصوصی واگذار کنند، تصریح کرد: اجازه این خیانت را ندادم، امروز این رقم به ۸ میلیارد دلار رسیده است.

دری: اجازه ندادم با واگذاری پالایشگاه به مردم خیانت شود/برنامه‌های دهه فجر امیدآفرین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی پیش از ظهر امروز در شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی صاحب قدرت، علم و فناوری شدیم که باید قدر آن را بدانیم در غیر این صورت به خودمان ظلم کردیم.

وی افزود: در گذشته در صنعت دفاعی وابستگی داشتیم اما امروز در همه عرصه‌های دفاعی و هوایی صاحب قدرت هستیم که باید قدر این فرصت‌ها را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دهه فجر یکی از فرصت‌هایی است که باید از آن به بهترین شکل بهره ببریم، ادامه داد: هدف امروز ما بزرگی و قدرت کشور است؛ امروز بر این باور هستیم تا با تمام وجود از آرمان‌های امام راحل و انقلاب دفاع و بهتر عمل کنیم.

دری نجف آبادی با اشاره به مصرف گاز در کشور نیز بیان داشت: روزانه ۶۲۰ میلیون مترمکعب گاز به شبکه گازرسانی کشور تزریق می‌شود که رقم بالایی است و باید در مصرف این نعمت خداوند صرفه جویی کرد.

وی با بیان اینکه دو سال قبل می‌خواستند پالایشگاه شازند را با ۲.۴ میلیارد دلار به بخش خصوصی واگذار کنند، تصریح کرد: اجازه این خیانت را ندادم، امروز این رقم با 8 میلیارد دلار رسیده است.

اجازه افزایش مصرف سوخت مازوت را به نیروگاه نمی‌دهیم

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: وزارتخانه‌های نفت و نیرو فشار زیادی به استان و نیروگاه می‌آورند تا مصرف مازوت به 7 میلیون لیتر برسد اما تا کنون این اجازه را به نیروگاه نداده‌ایم.

سید علی آقازاده با بیان اینکه مشکلی در تولید برق نداریم اظهار کرد: مشکل اصلی تامین سوخت است اگر سوخت به مقدار کافی در نیروگاه باشد خاموشی وجود نخواهد داشت وقتی اجازه مصرف بیش از حد سوخت مازوت به نمی‌دهیم بی شک تولید برق هم با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین حجم مصرف گاز کشور مربوط به مصارف خانگی و صنعت است و اگر بتوانیم میزان مصرف گاز را 10 درصد کاهش دهیم مشکلات به وجود آمده کمتر شده و خاموشی نخواهیم داشت.

برنامه‌های دهه فجر امیدآفرین باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تزریق امید به مردم و جامعه نیاز امروز کشور است و باید ناامیدی را از مردم دور کرد به همین منظور برنامه های دهه فجر باید امیدآفرین باشد.

بهروز اکرمی با اشاره به افتتاح پروژه‌ها در دهه فجر اظهار کرد: در این دهه پروژه‌های بسیاری افتتاح می‌شود اما باید توجه داشت پروژه‌هایی که صد در صد تمام شده و کامل است به بهره برداری برسد.

وی افزود: بهره‌برداری از پروژه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات مبارزه با کرونا انجام شود و تا حد ممکن از بستر فضای مجازی استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: دهه فجر به مردم تعلق دارد و باید در این دهه همبستگی ملی تقویت شود و به مانند ابتدای جمهوری اسلامی که مردم پای کار بودند باید این همبستگی مورد توجه قرار گیرد.

اکرمی ادامه داد: تزریق امید به مردم و جامعه نیاز امروز کشور است و باید ناامیدی را از مردم دور کرد به همین منظور برنامه‌های دهه فجر باید به دور از ایجاد توهم و با گفتن حقایق امیدآفرین باشد.

 ثبت 45 روز پاک در اراک 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز گفت: طی سال‌های اخیر با اقدامات صورت گرفته از تعداد روزهای آلاینده نسبت به سال‌های قبل کاسته شده است.

رضا میرزایی تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده اراک تاکنون ۴۵ روز پاک، ۲۱۷ روز سالم، ۳۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای تمام گروه‌های سنی را داشته است.

وی افزود: مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شازند موجب شدت گرفتن آلودگی‌های اراک شده است، این در حالی است که براساس قول رئیس جمهور نیروگاه باید سوخت گاز به جای مازوت استفاده کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: میزان تولید گوگرد در واحد واحد یک نیروگاه ۲۸۰۵ میلی گرم بر مترمکعب و واحد چهار ۲۳۱۴ میلی گرم بر مترمکعب ثبت شده در حالی که استاندارد آن ۷۰۰ است.

وی عدم اجازه ورود به خودروهای سنگین با پلاک غیربومی به شهر اراک، تعطیلی ادارات دولتی، ممنوعیت فعالیت‌های عمرانی منجر به آلودگی، توقف فعالیت آندسازی، تعطیلی کوره‌های آجرپزی، جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و... از جمله مصوباتی است که در کارگروه آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول