اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نیکزاد: کمیسیون بهداشت مشکل کمبود انسولین را بررسی کند

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مراغه درباره مشکل تهیه و تامین انسولین برای بیماران دیابتی گفت: لازم است کمیسیون بهداشت به این مسئله ورود کرده و مشکل کمبود انسولین را بررسی کند.

نیکزاد: کمیسیون بهداشت مشکل کمبود انسولین را بررسی کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی علیزاده نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 24 دی) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار داشت: مدتی است که بیماران دیابتی در تهیه انسولین با مشکل مواجه هستند چرا که این دارو حکم اکسیژن برای آن‌ها دارد. 

وی افزود: نبود انسولین باعث ایجاد مشکلاتی برای بیماران دیابتی شده و اگر در بازار نیز پیدا شود بسیار گران است. 

نماینده مراغه در مجلس تصریح کرد: نزدیک به 5 میلیون نفر در کشور درگیر بیماری دیابت هستند که به انسولین نیاز دارند از این تعداد نزدیک به 700 هزار نفر به صورت روزانه در چند نوبت نیاز به انسولین دارند که متاسفانه این وضعیت برای آن ها ایجاد مشکل کرده، در حالی که در بسیاری از مناطق محروم مشکلات بسیار است و حتی با وجود ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت انسولین قلمی به دست آنها نمی رسد.

علیزاده افزود: وزارت بهداشت از تولید و واردات انسولین صحبت کرده است اما بیماران دیابتی به شدت شاکی هستند که ما دسترسی به انسولین نداریم. 

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: لازم است کمیسیون بهداشت به این مسئله ورود کرده و مشکل کمبود انسولین را بررسی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول