اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هلال احمر دختران مددجوی کمیته امداد را تحت پوشش طرح «یاس» قرار می دهد

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از سال آینده یک هزار نفر از مددجویان دختر، کمیته امداد تحت پوشش آموزش‌های طرح یاس با هدف پذیرش مسؤولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی قرار می گیرند.

هلال احمر دختران مددجوی کمیته امداد را تحت پوشش طرح «یاس» قرار می دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی طاهری در حاشیه برگزاری کلاس‌های آموزش کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در قالب طرح یاس(یاران آسیب ستیز) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح  بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) در این استان با هدف پذیرش مسؤولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی در سطح ملی انجام می‌شود که در حال حاضر در استان زنجان در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح یاس(یاران آسیب ستیز) را طراحی کرده که در آن نیروی انسانی، مددجویان کمیته امداد هستند که به عنوان مسؤولان و رابطان خانه‌های هلال در حاشیه شهرها، سازماندهی و آموزش در حوزه ترویج آموزش‌های همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث بکارگیری می‌شوند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌توانیم بخش قابل ملاحظه‌ای از اثرات مخرب حاشیه نشینی و سایر آسیب‌های اجتماعی را به مرور حل و رفع کنیم.

طاهری تاکید کرد: در این اقدام مشترک دختران رده سنی 30 تا 40 سال تحت حمایت کمیته امداد در خصوص شیوه‌های مواجه با بحران و بلایای طبیعی توسط هلال احمر از آموزش‌های مورد نیاز بهره‌مند می‌شوند که فاز نخست اجرای طرح یاس(یاران آسیب ستیز) در خانه‌های هلال حاشیه مرکز استان از ابتدای دی ماه جاری آغاز شده که در این فاز 50 نفر از این دختران تحت پوشش آموزش قرار دارند.

وی یادآوری کرد: در فاز بعدی از اسفند ماه سال‌جاری همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تا هفته هلال احمر در اردیبهشت سال آینده اجرای این طرح در سطح استان  با تحت پوشش قرار گرفتن یک هزار نفر از دختران 30 تا 40 ساله تحت پوشش این نهاد حمایتی توسعه می‌یابد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با ارائه آموزش برای دختران مددجو و تعامل آنها با هلال احمر در روند عمومی توانمندسازی اجتماعی، ارتباطی، آموزشی و فرهنگی آنها نیز موثر خواهد شد.

طاهری، ارتقای عزت نفس و پذیرش مسؤولیت اجتماعی در بین مخاطبان و توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، ترویج خودامدادی و دگرامدادی را از اهداف اجرای طرح یاس(یاران آسیب ستیز) برشمرد.

به گفته وی، ارتقای سطح دانش و مهارت مخاطبان در خصوص امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح و نحوه مقابله با آن از دیگر هدف‌های اجرای این طرح به شمار می‌رود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بعد از ارزیابی، اصلاح و بهبود روش‌ها از ابتدای تابستان سال آینده این طرح در سطح کشور و همزمان در استان زنجان گسترش می‌یابد.

طرح یاس در استان زنجان در 10 گام در حال اجراست

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز گفت: طرح یاس(یاران آسیب ستیز) برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و پیشگیری از این آسیب‌ها یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های فعالیت‌های عام‌المنفعه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود.

فاطمه جمشیدی اظهارداشت: این طرح در خانه‌های هلال مناطق حاشیه‌نشین با هدف استفاده از توان دختران 30 تا 40 سال که در خانواده‌ها و جامعه اثرگذاری بیشتری دارند در حال اجراست که به آنها آموزش‌های مورد نیاز ارائه و ساماندهی می‌شوند تا در خانه‌های هلال  فعالیت کنند.

وی در خصوص علت اجرای طرح یاس در خانه‌های هلال افزود: چنانچه حادثه‌ای در منطقه‌ای از شهر و روستا اتفاق بیفتد نخستین کسانی که به یاری و کمک می‌آیند همان افراد ساکن در محل هستند که بلافاصله حضور پیدا می‌کنند و خانه‌های هلال نیز در این مناطق راه‌اندازی شده تا عضوگیری از افراد ساکن در آن مناطق انجام شود چرا در کاهش خسارت‌های جانی و مالی موثر می‌شوند و از طرفی نیز در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار بوده و هر خانه هلال پایگاهی برای هلال احمر می‌شود.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز گفت: دختران 30 تا 40 سال به عنوان آسیب ستیزان و دستیاران هلال احمر در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر خواهند بود.

جمشیدی، اعتیاد طلاق خودکشی و دیگر مسائلی از این قبیل را خانماسوز بیان کرد و ادامه داد: نیاز است آموزش‌ها را به درون خانواده‌ها برده و خانواده‌ها را حساس کنیم تا در مقابل این مسائل تاب آوری داشته باشند و از وقوع این آسیب‌ها پیشگیری کنیم.

وی تاکید کرد: با این رویکرد طرح ملی یاس در دستور کار قرار گرفته است که در استان زنجان نیز همزمان با سراسر کشور در 10 گام در حال اجراست.

هلال احمر برای 3166 مددجوی کمیته امداد آموزش ارائه داده است

 قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان هم گفت:  توانمندسازی خانواده‌های مورد حمایت این نهاد به عنوان سیاست کلان در سطح  کشور به شمار می‌رود که ابلاغ شده است.

اباصلت نادری آموزش را یکی از راهبردهای توانمندسازی برای گروه‌های مختلف مورد حمایت کمیته امداد بیان کرد و افزود: برای توانمندسازی و تامین استقلال خانواده‌ها به جد در حال تلاش و برنامه ریزی هستیم.

وی ادامه داد: در موضوع آموزش انتظار داریم تا خانواده‌های مورد حمایت امداد حضور مستمر، مداوم و بر اساس برنامه در کلاس‌های آموزشی داشته باشند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت:  در این نهاد نیز یکی از موضوعات آموزشی در خصوص مهارت‌های زندگی برای گروه‌های مختلف است.

نادری ضمن قدردانی از  جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یکی از موارد مهم در حوزه آموزش، ارائه آموزش کمک‌های اولیه و امداد و نجات در حوزه مددجویی و کارمندان کمیته امداد است که توسط هلال احمر انجام می‌شود.

وی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از مهمترین آموزش‌ها و موضوعات مهم بیان کرد و افزود: فقط در سال گذشته در بخش امداد و نجات توسط هلال احمر در حوزه مددجویی ۳ هزار و 166 نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز 81 نفر از کارکنان کمیته امداد از آموزش‌های جمعیت هلال احمر استان زنجان بهره‌مند شده‌اند که در صدد افزایش این آموزش‌ها هستیم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: در کنار موضوعات امداد و نجات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مسائل مهم است که این مهم نیز در قالب طرح ملی یاس مابین کمیته امداد و جمعیت هلال احمر در حال اجراست.

نادری به اهمیت این طرح اشاره کرد و افزود: چون بخشی از این آموزش‌ها مربوط  به آسیب‌های اجتماعی است در شرایط کنونی که هجمه‌های فرهنگی دشمن را احساس می‌کنیم ارائه این آموزش‌ها برای همه آحاد مردم ضروری است و پیشگیری از این آسیب‌های منحصر به جمع و گروه خاصی نیست و کمیته امداد به آموزش ها در این زمینه اهمیت می‌دهد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول