اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تأکید ایران و جمهوری آذربایجان بر تقویت همکاری نظامی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با وزیر دفاع این کشور دیدار کرد و طرفین در خصوص توسعه روابط گفت‌و‌گو کردند.

تأکید ایران و جمهوری آذربایجان بر تقویت همکاری نظامی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید «عباس موسوی» سفیر جمهوری ایران در باکو، روز پنج‌شنبه (دیروز) با «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که حسن اف در این دیدار از مواضع تهران در خلال جنگ اخیر قره‌باغ تقدیر و تشکر کرده و از سفیر ایران خواسته تا سلام او را به سرلشگر «محمد حسین باقری» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح و سرلشگر «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران برساند.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان همچنین در این دیدار بر نقش رهبران دو کشور در توسعه روابط دو جانبه تأکید کرد و گفت که همکاری نظامی دو طرف تا کنون موفقیت‌آمیز بوده است.

سید عباس موسوی، سفیر ایران نیز پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ قره‌باغ را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت و تأکید کرد که تمامی تلاش خود را صرف توسعه روابط دو جانبه به خصوص در حوزه نظامی با جمهوری آذربایجان خواهد کرد.

او سپس توسعه همکاری نظامی تهران و باکو را عامل مهمی در ثبات و امنیت منطقه دانست.

در این دیدار همچنین راههای توسعه همکاری‌های نظامی، فنی، آموزشی، پزشکی و همچنین تبدل هیأت‌های دو نظامی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول