اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

امام‌جمعه موقت تهران: تعالی معنوی، تلاوت قرآن و اهتمام به نماز، الفبای سبک زندگی فاطمی است

امام‌جمعه موقت تهران گفت: تعالی معنوی، تلاوت قرآن و اهتمام به نماز ازجمله ویژگی‌های بارز سبک زندگی فاطمی است.

امام‌جمعه موقت تهران:  تعالی معنوی، تلاوت قرآن و اهتمام به نماز، الفبای سبک زندگی فاطمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در ویژه‌برنامه «در پناه مادر» ویژه‌ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) که ظهر امروز در رواق مبارکه دارالمرحمه حرم مطهر رضوی بدون حضور زائران برگزار و از طریق فضای مجازی پخش شد، گفت: ازجمله زیباترین جلوه‌های بندگی انسان در پیشگاه خداوند خواندن نماز و دعا کردن است.

وی تصریح کرد: به میزانی که معرفت انسان نسبت به ذات اقدس پروردگار بیشتر باشد حالت خضوع و خشوع او در برابر خداوند نیز بیشتر می‌شود.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه نماز در زندگی حضرت زهرا(س) جایگاه ویژه‌ای داشت، اظهار کرد: زمانی که حضرت زهرا(س) به نماز می‌ایستاد خود را در برابر قدرت و عظمت مطلق خداوند احساس می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن و مأنوس شدن با این کتاب آسمانی یکی دیگر از ویژگی‌های سبک زندگی فاطمی است. حضرت زهرا (س) و فرزندانشان از هر فرصتی برای تلاوت کلام وحی استفاده می‌کردند.

حاج‌علی‌اکبری اظهار کرد: دعا کردن و عرض حاجت به درگاه خداوند متعال از دیگر جلوه‌های بندگی این بانوی گرامی است که در زندگی حضرت زهرا (س)جایگاه ویژه‌ای داشت.

امام‌جمعه موقت تهران ابراز کرد: محبان و ارادتمندان حضرت فاطمه(س) نیز باید در مسیر زندگی از آن حضرت الگو بگیرند و اهتمام ویژه‌ای برای خواندن نماز داشته باشند.

وی ادامه داد: برنامه زندگی حضرت صدیقه طاهره (س) و فرزندان ایشان بر مبنای نماز تنظیم می‌شد و نماز خود را عاشقانه و عارفانه برپا می‌کردند.

حاج‌علی‌اکبری اظهار کرد: ما نیز به‌عنوان دوستداران حضرت فاطمه(س) باید ارتباط خوبی با نماز که زیباترین جلوه بندگی عبد در برابر خداوند است برقرار کنیم.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول