اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

چشم‌انداز مسوولان قرآنی باید تبدیل شدن کردستان به قطب قرآنی کشور باشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: چشم‌انداز ما باید تبدیل شدن کردستان به قطب قرآنی کشور باشد چرا که عقبه قرآنی استان، وجود اساتید در حوزه عرفان و قرآن، قاریان، حافظان، نویسندگان، پژوهشگران، خادمین، فعالان و هنرمندان قرآنی می‌طلبد این چشم انداز بیش از پیش در استان به منصه ظهور برسد.

چشم‌انداز مسوولان قرآنی باید تبدیل شدن کردستان به قطب قرآنی کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ظهر امروز در جلسه کارگروه کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کردستان که با حضور اعضای کارگروه در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ایام الله دهه مبارک فجر از آن جهت که ایام رهایی کشور از استعمار داخلی و استکبار خارجی است، در تاریخ انقلاب اسلامی قابل توجه و نقطه عطف آن به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر گرامیداشت این ایام عنوان کرد: گرامیداشت دهه فجر وظیفه شرعی و قانونی همه ماست چرا که همه ما مدیون نظام و انقلاب اسلامی هستیم و بنا بر همین وظیفه بایستی در بیان دستاوردها به سهم خودمان نقش آفرینی کنیم.

وی همچنین گفت: ایام الله دهه فجر فرصتی خوبی برای بیان دستاوردهای نظام و آشنایی نسل جوان با ماهیت انقلاب، افکار و آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و عقبه‌های نظام اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به فعالیت کمیته‌های مختلف ستاد گرامیداشت دهه فجر در کردستان، کمیته مساجد این ستاد را از کمیته‌های پیشتاز برشمرد و افزود: کمیته مساجد از کمیته‌های اصلی ستاد است چرا که از صدر اسلام و در پیروزی انقلاب اسلامی نیز مساجد همواره نقش آفرین بوده‌اند.

سادات با تاکید بر فعال کردن کارکردهای مساجد اضافه کرد: تلاش برای مردمی کردن برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر، رونق فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد، ترویج ارزش‌های انقلابی و مسجدی، بیان دستاوردهای نظام اسلامی و غیره از جمله مواردی است که بایستی در دستور کار کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر باشد.

وی با بیان اینکه کردستان به تعبیر مقام معظم رهبری، استانی فرهنگی و سرزمین مجاهدت‌های خاموش است، یادآوری کرد: چشم‌انداز ما باید تبدیل شدن کردستان به قطب قرآنی کشور باشد چرا که عقبه قرآنی استان، وجود اساتید در حوزه عرفان و قرآن، قاریان، حافظان، نویسندگان، پژوهشگران، خادمین، فعالان و هنرمندان قرآنی می‌طلبد این چشم انداز بیش از پیش در استان به منصه ظهور برسد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بر ضرورت تدوین کتاب کردستان و انقلاب اسلامی تاکید کرد و خاطر نشان کرد: جای جای کردستان گواه رشادت و دلاورمردی‌های مردمان این سرزمین است که لازم است تیم پژوهشی در گروه‌های مختلف برای تدوین کتاب انقلاب اسلامی و کردستان دست به کار شوند.

حجت‌الاسلام سادات در پایان بر تجلیل از خادمین مساجد، تجلیل از خبرنگاران و نشریات فعال در حوزه انقلاب اسلامی، تکریم خانواده‌های شاهد، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب نمایشگاه‌های مجازی، بیان دستاوردهای انقلاب در رسانه ملی و برگزاری وبینارها و نشست‌های مجازی با حضور صاحبنظران در حوزه انقلاب اسلامی برای نسل جوان به عنوان دستورکارهای کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر تاکید کرد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول