اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پلمب یک واحد آلاینده و اخطار به دو واحد دیگر در قرچک

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قرچک از پلمب یک واحد آلاینده و شناسایی دو واحد دیگر در قرچک خبر داد.

پلمب یک واحد آلاینده و اخطار به دو  واحد دیگر در قرچک

به گزارش خبرگزاری فارس فارس از قرچک، محمدطاهر ظاهری رئیس اداره حفاظت محیط زیست قرچک پیش از ظهر امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک واحد آلاینده که با فعالیت در زمینه اسید چرب و رهاسازی فاضلاب در اراضی اطراف اقدام به آلوده ساختن محیط زیست می‌کرد پلمب شد و دو واحد آلاینده هوا نیز کشف شد.

وی گفت: برای این واحد اسید چرب که سابقاً طی گشت و پایش مأموران این اداره کشف و شناسایی شده بود سه مرتبه اخطاریه قانونی برای تعطیلی و جمع‌آوری واحد صادر شدده بود که با گذشت مهلت‌های قانونی مورد توجه متصدی قرار نگرفته و همچنان به فعالیت غیرقانونی خود ادامه می‌داد، لذا مطابق قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست این کارگاه تعطیل و پلمب شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قرچک ادامه داد: همچنین با توجه به آلودگی شدید هوا این اداره نسبت به تشدید گشت و پایش مستمر منطقه اقدام کرد که طی آن یک واحد آلاینده ذوب گونی و پلاستیک کهنه که در داخل یکی از کوره‌های آجرپزی مستقر شده بود کشف شد.

ظاهری بیان کرد: علاوه بر آن واحد غیرمجاز دیگری که در زمینه ریخته گری فلزات فعالیت داشت شناسایی شد که پس از کشف این واحدها کارشناسان محیط زیست با صدور اخطاریه‌های قانونی نسبت به غیرمجاز بودن و عدم مجوز قانونی برای ادامه فعالیت این واحد به متصدی آن هشدار دادند و از فعالیت آن‌ها ممانعت به عمل آمد. 

وی افزود: این واحدها با فعالیت غیرمجاز خود، باعث تولید دود بسیار غلیظ و بوی آزار دهنده همچنین افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌شدند که پس از شناسایی فعالیت آن‌ها متوقف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قرچک عنوان کرد: شدت گرفتن آلودگی در چند روز گذشته به دلیل بروز پدیده وارونگی هوا و عدم بارش نزولات آسمانی بوده که فعالیت چنین واحدهای آلاینده نیز خود مزید بر علت است که مجموعه محیط زیست شهرستان تلاش خود را برای تأمین سلامت این موهبت الهی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول