اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هشدار شبکه بهداشت و درمان قشم/ وضعیت جزیره نگران‌کننده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: وضعیت جزیره قشم با وجود حجم بالای مسافران نگران کننده است و نظر کارشناسی خود را جهت بررسی اعلام کرده‌ایم.

هشدار شبکه بهداشت و درمان قشم/ وضعیت جزیره نگران‌کننده است

حمیدرضا بهزادی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: وضعیت جزیره قشم با وجود حجم بالای مسافران نگران کننده است.

وی با اشاره به ورود حدود ۴۰ هزار مسافر به این جزیره، افزود: متاسفانه بسیاری از آنان نیز شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم تصریح کرد: این شرایط سیستم بهداشتی جزیره را به هم می‌ریزد چرا که مسافران از تمامی نقاط کشور به قشم وارد شده و باعث جابجایی ویروس احتمالی خواهند شد.

دکتر بهزادی ادامه داد: مقرر شده با همکاری شبکه‌های بهداشت و درمان قشم و خمیر از مسافران ورودی تست گرونا گرفته شود که با توجه به حجم بالای مسافران انجام این کار عملا غیرممکن به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: ساده‌انگاری مردم و سفرهای غیرضروری مهمترین عامل رخداد شرایط کنونی است و انتظار است جامعه دستورالعمل‌‎ها و توصیه‌های کرونایی متخصصان را جدی بگیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: کادر بهداشت و درمان جزیره قشم به شدت خسته و زیر بار فشار روحی روانی قرار دارند و باید شرایط آنان را درک کرد.

بهزادی عنوان کرد: پیشنهادات و نظر کارشناسی ستاد کرونای شهرستان قشم جهت بررسی و اعلام برنامه نهایی به مرکز استان و ستاد ملی کرونا ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلات دهه فجر و ایام عید از دیگر مواردی است که نگرانی مجموعه بهداشت و درمان جزیره را تشدید می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم بیان کرد: طی چند هفته اخیر تعداد بستری بیمارستان‌ها بواسطه فعالیت شبانه‌روزی کادر حوزه بهداشت کاهش یافته بود که با شرایط موجود پیش بینی می‌شود بستری‌ها و فشار بر کادر درمان نیز افزایش یابد.

به گزارش فارس، هجوم بی مهابای مسافران از اقصی نقاط کشور به جزیره قشم موجب نگرانی شدید شهروندان و کادر درمانی این جزیره شده است.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول