اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اینجا مفتاح و کلید پرورش، نام زهرا (س)

اینجا! پرچم عزای حضرت زهرا (س) با دستان کودکانه‌ای بلند شده که قرار است آینده ایران اسلامی را به بلندای نام منتقم حضرت مادر ترسیم کنند و تمدن نوین اسلامی را به راهبری نائب امام عصر رقم بزنند، اینجا مفتاح نام دارد و کلید پرورش نام زهرا (س) است و محور آموزش.

اینجا مفتاح و کلید پرورش، نام زهرا (س)

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، این روزها که مدارس به‌واسطه تعطیلات کرونایی تعطیل‌شده و دانش آموزان در خانه درس گرفته و آموختنی‌ها را می‌آموزند خیلی‌ها یادشان می‌رود که در روزهای کرونایی هم می‌توان پرورش را همگام با آموزش به نسل جدید آموخت، خیلی‌ها می‌گویند حالا که مدارس تعطیل است صرفاً به دودوتاچهارتای آموزش بپردازیم و دانش‌آموزان را به حال خود رها کنیم، وقتی مدارس تعطیل است ما دیگر چه‌کار کنیم؟! کاری از دستم برنمی‌آید! همین‌که آموزش را رها نکرده‌ایم کار بزرگی است دیگر مجال پرورش نداریم.

اما دراین‌بین بودند معلمان و دغدغه‌مندانی که خود را مکلف کردند تا پرورش را همگام با آموزش در همین روزهای کرونایی در پیش بگیرند و به‌ نظام آموزشی کشور تأکید کنند که پرورش نه‌تنها به ‌اندازه آموزش بلکه بیش از آن مهم است و نباید در این روزها قربانی تعطیلات کرونایی شود.

در گوشه‌کنار شهر باران‌های نقره‌ای انگار مدرسه‌ای خود را ملزم کرده که پرچم پرورش را همگام با آموزش بلند کند و همگام با آموختن "بابا آب داد " مایه حیات بودن آب را هم به آن‌ها بیاموزند و این‌گونه خود را در مسیر حقیقی شغل انبیا قرار دهند.

در این روزهایی که پرچم عزای بی‌بی دوعالم صدیقه طاهره (س) در شهر میرزای کوچک، نام و بزرگ‌منشی شهرباران‌ها بلندشده، مدرسه تربیت قرآنی مفتاح پسران هم پرچم‌دار عزای حضرت مادر و پیشگام انتقال فرهنگ مادری اسلام به نسل جدید شد و با برپایی مجلس عزای حضرت زهرا (س) پرچم‌دار خط قرمز شیعیان گردید.

حضور در محفل کودکانه و نوجوانانه صفای دیگری دارد و رزق خاصی است که سعادت می‌خواهد و عنایت تا هم‌صدا با بی‌آلایش‌ترین شیعیان دنیا نام یاسِ ‌نبی را زمزمه کرد، مجلس کودکان و نوجوانانی که وقتی روضه کوچه، می‌شنوند غیرتی شده و نام مادر را سایه‌سر می‌دانند و شکرگزار خدایند که نسیم چادر خاکی حضرت مادر را رزق نفس‌های کودکانه و نوجوانانه خود می‌دانند.

اینجا! پرچم عزای حضرت زهرا (س) با دستان کودکانه‌ای بلند شده که قرار است آینده ایران اسلامی را به بلندای نام منتقم حضرت مادر ترسیم کنند و تمدن نوین اسلامی را به راهبری نائب امام عصر رقم بزنند، اینجا مفتاح نام دارد و کلید پرورش نام زهرا (س) است و محور آموزش، حرکت در مسیر شکافنده علوم و هدف آموزش قرارگرفته در زمره دانش‌پژوهان مذهب جعفری‌. 

آری! اینجا کلید پرورش، بازکننده گره‌های آموزش است و مجموعه آموزشی مفتاح، آمده‌اند تا کلید انتقال آرمان‌ها، ارزش‌ها و ترویج فطرت خورشیدی نسلی به نسل دیگر باشند و باوجود سخت‌گیری در آموزش، پرورش را نیز مهم می‌دانند و ذره‌ای اجازه ندادند تعطیلات کرونایی، پرورش را قربانی، تفکر "پرورش به‌شرط حضور " کند. 

اینجا دهه نودی‌ها و هشتادی‌ها شانه‌به‌شانه هم بیرق عزای مادر را بلند کرده‌اند و همراه با معلم‌هایشان ذکر مادر هجده‌ساله‌ای را به زبان جاری می‌کنند که در طول تاریخ پناه مردان و زنان امت اسلام بوده. 

اینجا در گوشه‌ای از شهر رشت، دانش‌آموزان با رعایت کامل پروتکل‌ها آمده‌اند که از فاطمه زهرا (س) الگو بگیرند و درس بیاموزند که باید پای‌کار ولی همچون زهرا (س) غیرت به خرج داد ولو که یک‌تنه میان درودیوار قرار بگیریم، طوری که مانند بانوی دوعالم، دشمن زبون را به‌واسطه بصیرت به تحیر واداریم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول