اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

«برکت» ستاد اجرایی و ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد

این روزها بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با ساخت 964 واحد مسکونی در زنجان برای اقشار کم‌درآمد و محرومان در قالب طرح اقدام ملی مسکن، گام بزرگی در راستای حل مشکل سرپناه مردم برداشته است.

«برکت» ستاد اجرایی و ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فلسفه‌ وجودی بنیاد برکت، کمک و همیاری برای بهبود و ارتقای توانمندی اقتصادی و کارآفرینی افراد، گروه‌ها و واحدهای کسب و کار مستعد فعالیت و فاقد دانش و مهارت لازم در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور، در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

بنیاد برکت با مشارکت در راه‌اندازی و توسعه‌ طرح‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و ...، انجام طرح‌های عمرانی و زیربنایی، مدرسه‌سازی و ارائه خدمات سلامت، بیمه‌ای، مالی، حمایتی و عام‌المنفعه، به دنبال تأثیر کلی بر توسعه‌ اقتصادی مناطق محروم کشور، افزایش فرصت‌های شغلی، توسعه‌ کارآفرینی، فقرزدایی و جلوگیری از مهاجرت نیروهای محلی به شهرهای بزرگ است.

بنیاد برکت در افق سند 20 ساله‌ جمهوری اسلامی ایران با بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل کارآفرینان و ظرفیت سازمان‌های غیردولتی و عام‌المنفعه، قصد دارد در توزیع مناسب درآمد و ایجاد فرصت‌های برابر، به دور از فقر و تبعیض و بهره‌مند از رشدی پرشتاب و مستمر اقتصادی و ارتقای نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، اقدام‌های مؤثری را به انجام برساند.

حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و حقوق مردم، تأکید بر عدالت اجتماعی و اقتصادی، حفظ کرامت انسانی، مسؤولیت‌پذیری، صیانت و توجه خاص به حقوق و نیازهای ضروری اقشار آسیب‌پذیر، از ارزش‌های بنیادین و اساسی مورد تأکید بنیاد برکت به شمار می‌روند.

این روزها بنیاد برکت با ساخت واحد مسکونی، ساخت مدرسه، ایجاد فرصت‌های شغلی،کمک در تهیه جهیزیه، کمک به شرکت‌های مشکل‌دار، کمک به عمران و آبادنی کشور، ساخت امکان بهداشتی و درمانی، محرومیت‌زدایی در روستاها، کمک به معیشت مردم، توزیع کمک‌های معیشتی و... گام‌های بزرگی در کشور برداشته و جای خود را در بین مردم بیش از پیش باز کرده است.

ساخت 15 هزار واحد مسکونی در قالب اقدام ملی در زنجان

در حال حاضر ساخت بیش از 40 هزار واحد مسکونی ویژه محرومان در کشور از جمله اقدامات بنیاد برکت است که توانسته نه تنها در راستای تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه کمک کند بلکه اشتغال خوبی در مناطقی که پروژه‌ها و طرح‌های بنیاد اجرا می‌شود به وجود آورده است.

در حال حاضر بیش از 15 هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی اقدام مسکن در زنجان در حال ساخت است، واحدهایی که در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و فاقد مسکن ساخته می‌شود.

هدف دولت در طرح ملی اقدام مسکن، تامین مسکن اقشار مختلف جامعه و افرادی که واجد شرایط با استفاده از تسهیلات است، طرحی که می‌تواند به خانه‌دار شدن اقشار کم برخوردار جامعه کمک کند.

احداث 964 واحد مسکونی به همت بنیاد برکت

در شهر زنجان ستاد اجرایی فرمان امام در قالب بنیاد برکت و به همت شرکت توسعه گران ستاد اجرایی فرمان امام ساخت 964 واحد را به عهده گرفته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اجرای دو پروژه توسط ستاد اجرایی فرمان امام در شهر زنجان اظهار کرد: این دور پروژه در حال حاضر با تمام توان و جدیت در حال اجراست.

یحیی سلیمانی با اشاره به پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام در زنجان و با بیان اینکه در مجموع 964 واحد مسکونی در شهر زنجان ساخته می‌شود، تصریح کرد: یکی از پروژه‌ها به تعداد 800 واحد در نزدیکی شهرک نصر زنجان و دیگری به تعداد 164 واحد در کنار شهرک ثمین زنجان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها به صورت مشارکتی احداث می‌شود، تصریح کرد: زمین پروژه 800 واحدی از آن ستاد اجرایی است ولی زمین پروژه 164 واحدی متعلق به سازمان مسکن و شهرسازی است که به صورت مشارکتی در حال اجراست.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) زنجان با بیان اینکه یکی از شرکت‌های موفق استان در بحث کارهای عمرانی برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: شرکت جهاد نصر استان زنجان در حال اجرای این پروژه‌هاست که از موفق‌ترین شرکت‌های استان در اجرای پروژه‌های عمرانی است.

سلیمانی با بیان اینکه قرار است این پروژه‌ها به امید خدا طی دو سال ساخته شده و به متقاضیان که در قالب مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند واگذار شود، تصریح کرد: این پروژه‌ها با بهترین و مرغوبترین مصالح ساخته خواهد شد.

وی شرکت توسعه گران ستاد اجرایی فرمان امام را مجری پروژه‌های زنجان برشمرد و گفت: همه تلاش‌ها بر این است که واحدها در زمان مقرر به صاحبان آنها تحویل داده شود.

پروژه‌های بنیاد برکت پیشرفت خوبی دارد

مسؤول کارگاه پروژه 800 واحدی بنیاد برکت زنجان، با اشاره به اینکه پروژه 800 واحدی با قوت و قدرت در حال احداث است، افزود: تعدادی از واحدها به عنوان سهم شهرداری کسر شده است.

وی با بیان اینکه هر بلوک در واقع پنج طبقه است، افزود: هر طبقه در حدود 210 متر است با مشاعات است که در واقع واحدهای بسیاری خوبی به لحاظ ساخت و ساز است.

مهدی سلیمی، با بیان اینکه 93 بلوک در حال حاضر در حال ساخت است، افزود: پی‌ریزی و فونداسیون 80 بلوک از پروژه 800 واحدی نصر انجام شده است.

مسؤول کارگاه پروژه 800 واحدی بنیاد برکت زنجان با بیان اینکه در 20 بلوک نیز سقف‌های طبقات اول و دوم ریخته شده است، افزود: بعد از حل مشکلات در حال حاضر با جدیت کار را انجام می‌دهیم.

سلیمی با بیان اینکه هر بلوک در حدود یک هزار و 50 متر است، و در هر طبقه دو واحد دو خوابه ساخته ساخته می‌شود، تصریح کرد: واحدها در حدود 96 تا 98 متری است و با بهترین مصالح در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه در کل پروژه 800 واحدی، حدود 9 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: قرار است این پروژه دو ساله به متقاضیان تحویل شود که امیدواریم این اتفاق در زمان مقرر روی دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان هم در این رابطه طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه ۱۴ پروژه مسکن اقدام ملی در استان زنجان دایر است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۳ پروژه در شهر زنجان و یک پروژه در ابهر قرار دارد. 

مسعود بیات منش با اشاره به اینکه مسکن اقدام در شهر قیدار نیز احداث خواهد شد، افزود: در این شهر در حال تامین مسکن هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: هفت پروژه اقدام ملی مسکن فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خاطر نشان کرد:  ۱۷ هزار و ۲۸۴ واحد مسکونی در شهرهای زنجان و ابهر در قالب ۱۴ پروژه احداث و تحویل مردم داده می‌شود.

انتهای پیام/2308/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول