اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیشوازی از بهمن با بارش برف و باران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از بعدازظهر چهارشنبه  یکم بهمن ماه امسال شاهد بارش باران وبرف، وزش باد شدید موقتی، کاهش شدید دما (در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا 15 و در ارتفاعات تا 20 درجه) هستیم.

پیشوازی از بهمن با بارش برف و باران

سیدمحمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز شاهد افزایش نسبی دمای هوای مازندران هستیم و از فردا با شکل‌گیری جریانات شمالی به‌تدریج شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده از سمت غرب استان هستیم.

وی با بیان اینکه هواشناسی مازندران هشدار سطح نارنجی (آمادگی و اقدام) صادر کرد، افزود: براساس هشدار ۴۰ هواشناسی بانفوذ سامانه سرد بارشی از بعدازظهر چهارشنبه یکم بهمن ماه امسال شاهد بارش باران وبرف، وزش باد شدید موقتی، کاهش شدید دما (در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا ۱۵ و در ارتفاعات تا ۲۰ درجه) هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم شب‌های سرد و یخبندان تا اوایل هفته آینده، تصریح کرد:  بعدازظهر پنجشنبه تا صبح جمعه علاوه بر ارتفاعات و دامنه‌ها، در مناطق ساحلی و جلگه‌ای نیز بارش برف در حد مشاهده پیش‌بینی می‌شود.

این مسؤول با اعلام اینکه این سامانه بارشی کل استان مازندران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی تا صبح جمعه سوم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

رضوی خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی در شهر های ساحلی و جلگه‌ای، مه‌آلود شدن،کاهش دید، اختلال در تردد، لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها و محورهای کوهستانی و احتمال لغو پروازها از پیامدهای این سامانه بارشی خواهد بود.
 
 وی یادآور شد: طی این مدت توصیه هواشناسی بر پرهیز از تردد جاده‌ای و سفرهای غیرضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز ازصعود کوهنوردان، تهیه و ذخیره خوراک دام در ارتفاعات و همچنین تمهیدات و اقدامات لازم در گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و باغ‌های مرکبات بویژه نهال‌های جوان است.


انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول