اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

وقتی منفعت‌طلبان پوست جنگل «مختار» را می‌کنند!/فاجعه در 5 کیلومتری مرکز استان!+تصاویر

اگر دیروز از جفا به جنگل لوداب گفتیم امروز از شهر یاسوج مرکز استان خیلی دور نمی‌شویم و به مختار می‌رویم تا فاجعه را درست در 5 کیلومتری ساختمان اداره‌کل منابع طبیعی استان و شهرستان مشاهده کنیم.

وقتی منفعت‌طلبان پوست جنگل «مختار» را می‌کنند!/فاجعه در 5 کیلومتری مرکز استان!+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ جنگل تنها ظرفیت خدادادی است که استان کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه به آن چشم دوخته چرا که جنگل‌های بلوط اصلی‌ترین بستر توسعه گردشگری در استان بوده و اگر جنگل را از کهگیلویه و بویراحمد بگیرند دیگر ظرفیتی برای توسعه گردشگری باقی نمی‌ماند.

شاید به ذهن‌ها چنین خطور کند که به غیر از جنگل، نفت و آب هم داریم؛ اما نفت و آب فلسفه‌ای جداگانه داشته و بیش از آن که ظرفیتی درون استانی برای توسعه باشند ظرفیت ملی به شمار می‌روند چه این که اگر نفت ظرفیتی داخلی و بومی برای توسعه بود خیر و برکت آن باید از دهه‌ها پیش به استان می رسید که تاکنون چنین نبوده است.

اما برای توسعه گردشگری بیش از هر زمان به جنگل‌های زیبای خودمان نیاز داریم وانگهی آیندگان نیز برای دیدن جنگل و استفاده از فضای فرحبخش آن سهم دارند که بی‌انصافی برخی‌ها و بی‌توجهی و بی مسئولیتی مسئولان موجب شده تا به سرعت روند جنگل زدایی در استان را شاهد باشیم.

اگر دیروز از جفا به جنگل لوداب گفتیم امروز از شهر یاسوج مرکز استان خیلی دور نمی‌شیم و به مختار می‌رویم تا فاجعه را درست در 5 کیلومتری ساختمان اداره‌کل منابع طبیعی استان و شهرستان مشاهده کنیم جایی که پوست درختان را می‌کنند تا درخت را خشک کرده و متعاقب آن جنگل را ریشه‌کن کنند و در خواب مسئولان اراضی به تصرف منفعت‌طلبان از خدا بی‌خبر درآید.

داستان ریشه‌کنی جنگل در استان کهگیلویه و بویراحمد داستانی پر از تلخی است که به امروز و دیروز مربوط نمی‌شود مشکلی که بدون فرهنگ‌سازی و مدیریت جهادی و عملیاتی تا از میان رفتن آخرین بلوط در استان ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/82009/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول