اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دفن اموات کرونایی برای چندمین بار روی میز شورای شهر

حدود یک سال است که ازشیوع ویروس کرونا می‌گذرد و تا کنون موارد بسیاری درباره نحوه و مکان دفن اموات کرونایی مطرح شده است اما تا به امروز برنامه جامع و کاملی برای این موضوع مدون و ارائه نشده است.

دفن اموات کرونایی برای چندمین بار روی میز شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صبح امروز یکصد‌‌و‌شصت‌و‌هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز به‌صورت فوق‌العاده با چهار دستور کار برگزار شد که طرح یک‌فوریتی دفن رایگان درگذشتگان، اعم از فوت عادی و کرونایی در آرامستان بهشت احمدی تا تاریخ سی‌و‌یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ روی میز شورائیان قرار گرفت.

بحث دفن اموات کرونایی و ماجرای دفن در دارالرحمه یا بهشت احمدی چالشی است که طی یک سال اخیر بسیار بحث برانگیر شده است. همچنین بحث قبر فروشی و رونق بازار دلالی نیز در این مدت خبرساز بوده است. بحث و بررسی این طرح یک فوریت در این جلسه نیز به نتیجه قطعی نرسید و مقرر شد موضوع به‌منظور بررسی بیشتر به کمیسیون‌های سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک بازگردانده شود.

در ادامه این جلسه، اعضای شورا به ایراد فرمانداری به مصوبه "قدرالسهم سرانه خدمات عمومی موضوع ماده ١٠١ اصلاحی قانون شهرداری" پرداختند که مصوبه یادشده با اصلاح ماده‌واحده و الحاق یک بند با عنوان بند شش و سه تبصره با شماره‌های ۸ و ۹ و ۱۰ بار دیگر به‌ تصویب اعضا رسید و بر این اساس، شهرداری معادل قیمت سرانه خدمات عمومی، شوارع و معابر شهر (موضوع ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری) را از مالکانی که تقاضای اخذ پروانه یا پایان کار دارند اما آن را پرداخت نکرده‌ و امکان تأمین ندارند، به شرح زیر محاسبه و دریافت می‌کند.

دستور کار بعدی شورای شهر شیراز، ایراد دیگر فرمانداری درباره "احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران شیراز" بود که شورائیان پس از بررسی دوباره با یک ماده‌واحده این مصوبه را اصلاح‌کردند. به این ‌ترتیب شهرداری شیراز مکلف شد با هماهنگی دستگاه‌های مربوط درباره تغییر کاربری و استفاده از زمین پارک حاشیه‌ای واقع در سه‌راه دارالرحمه به‌منظور اختصاص قطعه آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران شیراز اقدام کند.

در ادامه صد‌و‌شصت‌و‌هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، ایراد فرمانداری به مصوبه‌ای با عنوان "عوارض ارزش‌افزوده ناشی از تغییرکاربری املاک" مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورا با اشاره به اینکه ایراد‌های یادشده خارج از حدود صلاحیت و اختیارات هیأت تطبیق است، مصوبه را برای اجرا به شهرداری شیراز ابلاغ کردند.

در ادامه این جلسه، لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درباره "قیمت‌های ملاک عمل به‌منظور محاسبه عوارض و بهای خدمات شهرداری" بررسی و در نتیجه آن، موضوع با قید یک فوریت به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شد.

گفتنی است شورای اسلامی شهر شیراز موضوع تشکیل جلسه بعدی صحن علنی شورا به صورت فوق‌العاده نیز در پایان این جلسه بررسی شد که بر اساس توافق اکثریت اعضا، صبح پنجشنبه دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۹ جلسه‌ فوق‌العاده صحن علنی شورا برگزار شود.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول