اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اعمال محدودیت استقرار صنایع در ۳۰ کیلومتری شهرها ضروری است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اعمال محدودیت و ممنوعیت استقرار صنایع در ۳۰ کیلومتری شهرها ضروری است.

اعمال محدودیت استقرار صنایع در ۳۰ کیلومتری شهرها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی در نشست تخصصی کمیته فنی پسماند استان که به صورت مجازی برگزار شد،اظهار کرد: مدیریت استقرار صنعت و ساماندهی بارگذاری‌های صنعتی و فعالیت مشروط صنایعی که پیگیر دریافت مجوز هستند، رعایت موکد الزامات زیست محیطی از سوی آنها و نیز همکاری و همراهی ارگان‌های متولی از جمله راهکارهای موثر در کاهش آلودگی‌های محیط زیستی بوده و تحقق این مهم نیازمند مشارکت مردم و مسوولان منطقه است. 

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های صنعتی در شعاع ۳۰ کیلومتری مشهد تمرکز دارد، استقرار صنایع جدید به جز شرکت‌های دانش بنیان را در این محدوده برنمی‌تابیم.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: احداث شهرک تخصصی پسماند در محدوده خارج از شعاع مجاز استقرار صنعت برنامه‌ریزی شده که به معنای کاهش بارگذاری صنعتی است و اینکه محل منتخب از سوی مشاور بلامعارض‌ترین نقطه خراسان رضوی است و بسیاری از مشکلات حوزه پسماند را مرتفع خواهد کرد.

همتی کرد:تمامی دغدغه‌های زیست محیطی در این خصوص با حساسیت و جدیت بالا مورد نظر خواهد بود و در این خصوص استانداردهای زیست محیطی از سوی کارشناسان نظارت و پایش به دقت بررسی خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای توسعه آینده صنعت درخراسان رضوی برنامه و چشم انداز پایدار تعریف کرده‌ایم و اهداف بلند مدت زیست محیطی را با جدیت پیگیری می‌کنیم، گفت: تاخیر در اعلام فراخوان شروط و چارچوب اجرای زباله‌سوز و لندفیل از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برای سرمایه گذاران، توجیه‌پذیر نیست و لازم است این موضوع با توجه به سپری شدن یک ماه از آخرین نشست کارگروه مدیریت پسماند به صورت انتشار فراخوان برای متقاضیان استقرار واحدهای پسماندهای صنعتی و ویژه هر چه سریع‌تر صورت پذیرد.

دبیرکارگروه مدیریت پسماند خراسان رضوی به چهار محور اصلی در فراخوان جذب سرمایه‌گذار در حوزه پسماند درمنطقه کویر بجستان اشاره کرد و افزود:استقرار شهرک صنعتی پسماند، ایجاد سامانه لندفیل صنعتی و ویژه، نصب و راه‌اندازی سیستم زباله سوز صنعتی و استقرار فعالیت‌های صنعتی درحوزه مرتبط با پسماند در فراخوان‌های مجزا از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت منتشر خواهند شد.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت فنی، مالی، تجربی و زیست محیطی سرمایه گذاران متقاضی در این خصوص از سوی کمیته ارزیابی با عضویت دفتر فنی از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دفتر جذب سرمایه‌گذاری از معاونت هماهنگی امور اقتصادی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بررسی و پس از طرح موضوع و تایید کارگروه زیربنایی استانداری، متقاضی سرمایه گذاری از طرح پیشنهادی خود در کارگروه مدیریت پسماندخراسان رضوی به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری دفاع کند.

همتی با اشاره اینکه پیامدهای موثر این طرح در آمایش سرزمین تصریح کرد:شهرک صنعتی شماره  پنج واقع شرق مشهد نیز که پیگیری مجوزات آن در دست بررسی است، گام دیگری برای کاهش بارگذاری صنعتی در شعاع مناسب از بافت شهری است که کاهش آلودگی های این کلانشهر را بدنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول