اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بشیری: استکبار جهانی به دنبال این است که اقتصاد ما را بهم بریزد

نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت:‌ استکبار جهانی به دنبال این است که حوزه اقتصادی که پاشنه آشیل ما است را بهم بریزد.

بشیری: استکبار جهانی به دنبال این است که اقتصاد ما را بهم بریزد

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه 30 دی ماه 99) پارلمان در جریان سؤال خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اظهار داشت: مردم ما با گوشت، پوست و خون خود از موارد مختلف اقتصادی کشور حمایت کردند.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم تلاش حداکثری کنیم تا استکبار جهانی را شکست دهیم.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استکبار جهانی به دنبال این است که حوزه اقتصادی که پاشنه آشیل ما است را بهم بریزد و بتواند ما را از مسیری که انتخاب کرده‌ایم، دچار یأس و ناامیدی کند و فرصت‌های اقتصادی را یکی پس از دیگری از ما می‌گیرد.

وی افزود: همه ما نمایندگان در جریان مشکلات مردم قرار داریم و مشکلات مشخص است؛ استکبار جهانی به ویژه ترامپ جنایتکار شرایط سخت اقتصادی را برای کشور ما ایجاد کرده بنابراین ضرورت دارد همه ما در حوزه‌ای که دشمن در آن جا میدان ایجاد می کند و زمین بازی را انتخاب کرده همه با هم ید واحد باشیم و جلوی توطئه‌های دشمن را بگیریم.

وی ادامه داد: دشمن همیشه از یک شیوه و روش برای از پا درآوردن ملت استفاده نمی‌کند، روزی صدام دیکتاتور پلید و انسان منفور را به جان ملت‌های منطقه انداخت و خسارت‌های سنگینی را به مردم منطقه وارد کرد و با تانک و موشک به کشورمان حمله کرد و پس از آن هم ترامپ با ابزار و وسیله‌های ناجوانمردانه به مردم بی‌رحمانه تاخت بنابراین لازم است در این رابطه برنامه‌هایی داشته باشیم.

بشیری یادآور شد: وزیر امور خارجه توضیحاتی دادند و اشاره کردند که یک مرحله صحبت می‌کنند؛ هیأت رئیسه سوگند یاد کردند از حقوق مردم دفاع کند. وظیفه وزیر است که به سوالات نمایندگان پاسخ دهد زیرا خواسته‌ها و مطالبات مردم است بنابراین باید توضیحات لازم و  کافی را ارائه کند. بنده آمادگی دارم از وقت خودم به ایشان بدهم؛ وزیر خارجه از طرف ملت نیابت دارد و باید هیمنه و شکوه ملت را به دنیا نشان دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اگر بخواهیم گوشه‌گیر باشیم نمی‌توانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم و شیوه‌ای که آقای ظریف در پیش گرفته، درست نیست، برای مردم ابهام وجود دارد و از زمانی که سوال را مطرح کردیم یعنی سوال 13 مهرماه 99 مطرح و در تاریخ 15 آذر ماه99 به کمیسیون ارجاع شد و مسئولان وزارت خارجه به هیچ عنوان به دنبال این نیستند که پاسخ‌هایی را در این رابطه ارائه کنند و اینکه موضوع باید از چه مسیری پیگیری شود.

وی خطاب به وزیر امور خارجه کشور گفت: بر اساس اصل 11 قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش پیگیر به عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد؛ شما در خصوص وحدت اقتصادی چه اقداماتی انجام دادید. ملت ما صلح طلب است و هرگز چشم طمع به آب و خاک هیچ کشوری ندارد، چرا شما این وحدت را در حوزه اقتصادی تقویت نمی‌کنید.

وی اضافه کرد: حوزه‌ای که می‌تواند امنیت ما را عمیق‌تر و حفظ برادری و همکاری را در منطقه افزایش دهد. استکبار به دلیل اینکه بین ما شکاف ایجاد کند بیشترین تهدیدات و امکانات در منطقه به فروش می‌رساند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تاکنون هیچ مسئولی از وزارت امور خارجه به ما مراجعه نکرده و مدارک لازم را در حوزه اقدامات انجام شده در راستای دیپلماسی اقتصادی ارائه نکردند و هیچ‌گونه گزارشی ارائه نشده است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس خطاب به ظریف گفت: کارکرد بسیار قوی که در حوزه کار شما وجود دارد دیپلماسی اقتصادی است که ضروری است به آن توجه ویژه شود، قانون اساسی مترقی ما نکات ظریفی دارد بنابرای از وزیر تقاضا داریم باری یک بار هم شده این قانون سیاست‌های کلی و آنچه که برای مردم ما در سند چشم‌انداز 20 ساله دیده شده را مشاهده و ملاحظه کند؛ همه دستگاه‌ها باید زیر بیرق وزارت امور خارجه در اوضاع مختلف از جمله حوزه اقتصادی در دنیا حرکت کنند و آنچه که خیر و صلاح ملت ما است را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول