اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نیکزاد: کمیسیون آموزش موضوع انحلال دانشگاهها در قالب ساماندهی را بررسی کند

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده بوئین زهرا به رئیس کمیسیون آموزش مأموریت داد تا مانع انحلال دانشگاه‌ها در قالب ساماندهی‌ای که وزارت علوم بدون نظر مجلس انجام می‌دهد شود.

نیکزاد: کمیسیون آموزش موضوع انحلال دانشگاهها در قالب ساماندهی را بررسی کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، روح‌الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 30 دی) در جلسه علنی و در تذکر شفاهی خطاب به منصور غلامی وزیر علوم اظهار داشت: وزارت علوم برخلاف قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه که اعلام می‌کند هرگونه ادغام و انحلال مؤسسات آموزشی باید بر مبنای نظر مجلس باشد، بدون درنظر گرفتن نظر مرکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در کشور یعنی مجلس شورای اسلامی و در قالب ساماندهی دانشگاه‌ها اقدام به انحلال دانشگاه‌های سراسر کشور و یا محدودیت آنها می‌کند.

وی افزود: مجلس باید نسبت به این مسئله عکس‌العمل نشان دهد و در شرایطی که ما کمترین مشکل بعد از کرونا در کشور را داریم، این اقدام می‌تواند مشکلات امنیتی در کشور به وجود آورد. 

وی تصریح کرد: با آنکه غلامی وزیر علوم در کمیسیون آموزش قول لغو این کار را داده است، اما رحیمی معاون وی این کار را دنبال کرده و شهر به شهر برای اجرای ساماندهی دانشگاه‌ها و انحلال آنها سفر می‌ کند. 

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده بوئین زهرا خطاب به منادی رئیس میسیون آموزش گفت: این کمیسیون باید به این موضوع ورود کند و غلامی وزیر علوم با این عنوان که من می‌خواهم ساماندهی دانشگاه‌ها را اجرایی کنم و بدون درنظر گرفتن نظر نمایندگان مجلس، فرمانداران و استانداران و در قالب اجرای ساماندهی دانشگاه‌ها در حال انحلال دانشگاه‌هاست، لذا باید رئیس کمیسیون آموزش این موضوع را بررسی کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول