اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 43 هزار و 478 زنجانی به کووید 19/ ابتلای یک هزار و ۸۰۰ نفر از کادر درمان به کرونا

از آغاز شیوع ویروس کرونا، 43 هزار و 478 زنجانی به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند که ابتلای 107 نفر از آن‌ها جزو آمار 24 ساعت گذشته بوده است.

ابتلای 43 هزار و 478 زنجانی به کووید 19/ ابتلای یک هزار و ۸۰۰ نفر از کادر درمان به کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بنا برگزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار مبتلایان سرپایی به بیماری کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی تا ظهر امروز 36هزار و 763 مورد بوده است که ابتلای 100 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 43 هزار و 478 نفر رسیده است.

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 715 نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار و 540 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر 147 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که هفت مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 119 نفر جان خود را از دست داده‌اند که فوت یک نفر از این مجموع طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 18 هزار و 775 نفر اعلام شده است.

برگزاری نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با روسا، مدیران داخلی و مالی بیمارستان‌های استان 
در این نشست در خصوص مشکلات بیمارستان‌ها در حوزه توسعه فضای فیزیکی، خرید تجهیزات، دارو، اعتباربخشی، فعال‌سازی بخش‌های غیر کرونایی و آغاز مجدد ارائه خدمت به بیماران عادی، مدیریت هوشمندانه هزینه‌ها و پرداخت بدهی‌ها بحث و تبادل نظر شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در این نشست صمیمی ضمن تشکر از همت بلند و تلاش بی‌وقفه همکاران درمانی بیمارستان‌ها در طول صدور ۱۱ ماه گذشته اظهار داشت: باید همه تلاش کنیم تا با پیک چهارم کرونا و مرگ و میر بیشتر شهروندان عزیز مواجه نشویم.

 پرویز قزلباش افزود: شرایط سختی را پشت سرگذاشتیم، اما با همکاری و مشارکت همکاران کارهای بزرگی هم انجام شده است، ازجمله اینکه پرداختی بعضی شهرستان‌ها به روز شده و سایر شهرستان‌ها را هم، تلاش می‌کنیم که به روز شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۶۵ تخت Icu در همین ایام سخت تصریح کرد: باید تلاش کنیم ۵۰ تخت را هم که آماده کردیم تجهیز کنیم.

رئیس کلان منطقه ۶ آمایشی کشور ابراز کرد: اینها واقعاً کارهای بزرگی هستند که با تلاش همکاران انجام شده است و لذا، ضرورت دارد همکاران مرخصی بروند، در کنار خانواده‌ها باشند و کمی استراحت کنند و بازسازی روحی بشوند.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر از همکاران حوزه درمان به نوعی درگیر و مبتلا به کرونا شدند تصریح کرد: باید همه مراقبت کنند تا کرونا مجدداً شیوع پیدا نکند، و مشاغل آسیب بیشتری نبینند، و دچار ضرر و زیان نشوند.

سعید سرداری جانشین رئیس دانشگاه در امور اجرایی و معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه نیز در این جلسه اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها و کمبود منابع، کادر بهداشت و درمان و فنی و پشتیبانی با مجاهدت خدمت کردند و جانانه ایستادند و همچنان وظیفه داریم حتی در شرایط بدتر از شرایط موجود، بایستیم و به مردم خدمت کنیم .

در این نشست در خصوص مشکلات بیمارستان‌ها در حوزه توسعه فضای فیزیکی، خرید تجهیزات، دارو، اعتباربخشی، فعال سازی بخش‌های غیر کرونایی و آغاز مجدد ارائه خدمت به بیماران عادی، مدیریت هوشمندانه هزینه‌ها و پرداخت بدهی‌ها بحث و تبادل نظر شد .

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول