اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کمک ۱۷۰ میلیارد تومانی خیران به هلال‌احمر برای مقابله با کرونا/ هیچ بحرانی بدون مشارکت مردم حل نمی‌شود

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: خیران کشور طی 10 ماه گذشته 170 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار دادند.

کمک ۱۷۰ میلیارد تومانی خیران به هلال‌احمر برای مقابله با کرونا/ هیچ بحرانی بدون مشارکت مردم حل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد نصیری امروز در آیین افتتاح بانک امانات تجهیزات پزشکی در کرمانشاه، اظهار داشت: در طول ۴۲ سال عمر پر برکت نظام همواره به بحران‌های متعددی از جمله جنگ تحمیلی، بلاهای طبیعی همچون سیل و زلزله، چالش‌های اقتصادی و فرهنگی مواجه بود‌ه‌ایم که با مدیریت درست می‌توانیم هر بحرانی را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ بحرانی بدون مشارکت مردم حل نمی‌شود، ادامه داد: در هر بحرانی اگر از توان مردمی استفاده شود تهدید به فرصت تبدیل می‌شود، در بحران زلزله کرمانشاه شاهد سیل مهربانی مردم بودیم که بعد از آن مردم در بازسازی‌ها پای کار آمدند و توانستند تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کنند یا امروز که با وجود تحریم‌های ظالمانه جوانان این مرزوبوم تجهیزات پزشکی که تا چند سال گذشته وارد می‌کردیم الان با تکیه با توان داخلی خود تولید می‌کنند.

رئیس سازمان  داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به بحران سیل و درگیری 24 استان، گفت: بدون مشارکت مردم و همراهی داوطلبان نمی‌توان چنین بحران‌های را جمع کرد.

وی اشاره‌ای هم به بحران کرونا داشت و اضافه کرد: در آذرماه شاهد تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها بودیم که از برخی از بیماران می‌خواستند دوران بیماری خود را در منزل بگذرانند اما این بیماران نیاز به دستگاه اکسیژن داشتند که قدرت خرید آن را هم نداشتند، بنابراین هلال احمر در این زمینه پای کار آمد و کار ویژه‌ای را نیز انجام داد.

نصیری اضافه کرد: هلال احمر در این راستا در یک کار جهادی به سراغ مردم و خیران رفت و از آن‌ها خواست به هلال احمر کمک کنند به طوریکه در کمتر از ۲ ماه توانستیم از یک‌هزا و ۵۰۰ کپسول اکسیژن به یک‌هزار و ۵۰۰ عدد کپسول برسیم و تعداد دستگاه اکسیژن را نیز از ۸۰ دستگاه به ۶۰۰ دستگاه اکسیژن‌ساز برسانیم که در تلاش هستیم تا پایان سال این اعداد به ۶۰۰ کپسول اکسیژن و یک‌هزار دستگاه اکسیژن‌ساز برسانیم.

وی بزرگترین سرمایه هلال‌احمر را عزت و آبروی آن دانست و گفت: خیران کشور در بحران کرونا طی ۱۰ ماهه گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار دادند.

استاندار کرمانشاه هم در ادامه با اشاره بر لزوم مشارکت مردم برای عبور از بحران، گفت: استان کرمانشاه طی چند سال اخیر درگیر بحران زلزله و سیل بوده که با مشارکت مردم از آن‌ها عبور کرده است.

هوشنگ بازوند هلال‌احمر را سازمانی برای مشارکت مردم و عبور از این بحران‌ها دانست و گفت: الان با بحران کرونا مواجه هستیم که طرح حاج قاسم سلیمانی در راستای کنترل آن در قالب تیم‌های نظارتی، مراقبتی و حمایتی در حال اجرا است و نام این شهید بزرگوار روی این طرح سبب مشارکت حداکثری مردم برای مقابله با بیماری شده است.

وی ادامه داد: راه علاج بیماری کرونا در بیمارستان نیست باید بیرون از بیمارستان و از درب منازل از شیوع آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول