اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تحویل بیش از دو هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی استان مرکزی در 10 سال اخیر

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت مسکن (از سال ۸۹ تاکنون) ۲ هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول و بیشتر و مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان تحویل شده است.

تحویل بیش از دو هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی استان مرکزی در 10 سال اخیر

زهرا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نهضت مسکن (از سال ۸۹ تاکنون) ۲ هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول و بیشتر و مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی تحویل شده است.

وی افزود: به منظور تأمین مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول و بیشتر در سطح استان از کمک بلاعوض ۳۰۰ میلیون ریالی و اخیراً این مبلغ به ۱۴۰۰ میلیون ریال در شهر و ۸۵۰ میلیون ریال در روستا از محل اعتبارات دستگاه‌های همکار تفاهم‌نامه تأمین مسکن خانواده‌های دو عضو معلول مساعدت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: مسکن تحویل داده شده در دو قالب پروژه‌های راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و خود مالکی به افراد واگذار می‌شود؛ هم‌اکنون ۲۵۰ خانواده دو معلول و بالاتر تحت پوشش این نهاد، فاقد مسکن هستند که به علت نداشتن زمین قادر به احداث مسکن نیستند.

امینی، گروه‌های مورد توجه بهزیستی برای داشتن مسکن را شامل، معلولان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت تکفل، معلولان مجرد بالای ۲۰ سال، زنان و دختران خودسرپرست بالای ۳۵ سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه‌روزی بهزیستی و بهبودیافتگان عنوان کرد.

وی گفت: در راستای ساخت واحدهای مسکونی طرح مسکن محرومین در بخش روستایی مبلغ ۳۰ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به مددجویان بهزیستی پرداخت می‌شود که تاکنون ۱۵۰ خانوار واجد شرایط در سامانه بنیاد مسکن جهت بهره‌مندی از طرح مذکور ثبت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در خصوص حمایت از مستأجران تحت حمایت این سازمان اظهار کرد: در حال حاضر طرحی با کمک بنیاد مستضعفان برای کمک به تأمین ودیعه مسکن در کشور پیگیری شده است که سهم استان مرکزی حمایت از ۴۴ خانواده است که برای دریافت تسهیلات به صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام (ره) معرفی شده‌اند.

امینی تصریح کرد: حق برخورداری از یک زندگی عادی، در رأس حقوق افراد دارای معلولیت قرار دارد که در پی احقاق آن تلاش می‌شود و این در حالی است که حق بهره‌مندی از خدمات آموزش و پرورش، بهداشت، مسکن، اشتغال، امکانات تفریحی، حقوق مدنی، سیاسی و حفظ حیثیت انسانی افراد دارای معلولیت، حق ذاتی آن‌ها است و راه‌اندازی تشکیلاتی چون بهزیستی کمک به این افراد و فعالان این عرصه برای رسیدن به این مجموعه حقوق است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول