اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سخنگوی نیروهای مسلح عراق یک گروه قانون‌شکن را عامل حمله به جرف النصر دانست

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق طی یک گفت‌وگوی تلویزیونی یک گروه قانون‌شکن را عامل حمله به جرف النصر دانست.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق  یک گروه قانون‌شکن را عامل حمله به جرف النصر دانست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، امروز (سه‌شنبه - ۱۹ ژانویه) گفت حمله صورت گرفته در ناحیه «جرف النصر» در شمال بابل هیچ تلفات و خسارت جانی به همراه نداشت.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم»، وی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: یک گروه قانون‌شکن یکی از برج‌های انتقال انرژی در منطقه «الحی العسکری» در جرف‌ الصخر را در عملیاتی خرابکارانه هدف قرار دادند. این حمله تنها موجب خسارت وارد آمدن به یکی از برج‌های انتقال انرژی شد و هیچ خسارت جانی در این ناحیه بر جای نگذاشت.

سرتیپ رسول افزود: سرتیپ ستاد «علی الهاشمی» فرماندهی عملیات کربلا به ناحیه جرف الصخر رفته و وضعیت امنیتی آن را بررسی کرده است و اکنون یگان‌های امنیتی کنترل امنیتی این منطقه را در دست دارند.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق خواستار عدم ایجاد هراس در افکار عمومی با انتشار شایعات مغرضانه در رسانه ها شد و گفت که کارمندان اداره برق به جرف‌النصر اعزام شده‌اند تا برج هدف قرار گرفته شده را تعمیر کنند.

این در حالی است که امروز، بعد از آنکه برخی رسانه‌ها از جمله شبکه المیادین لبنان، شبکه العهد عراق و شبکه الجزیره قطر از نقش آمریکا در حملات شبانه در جرف النصر سخن گفتند، گروه رسانه‌ای موسوم به «الاعلام الامنی» عراق (نزدیک به ارتش) با انتشار بیانیه‌ای هرگونه حمله به نیروهای امنیتی عراق در منطقه «جرف النصر» (جرف الصخر سابق) در استان بابل را تکذیب و دلیل شنیده شدن انفجارها را خرابکاری داعش در خطوط انتقال برق این استان اعلام کرد.

در بیانیه گروه رسانه‌ای اعلام الامنی آمده بود: چند برج انتقال برق هدف حمله و خرابکاری  باندهای تروریستی داعش در  منطقه «البهبهانی» در شمال استان بابل قرار گرفت که برخی آن را حمله هوایی جنگنده‌ها تفسیر کردند. نیروی امنیتی عراق نیز عملیات تفتیش برای یافتن عناصر و عوامل این اقدام تروریستی را آغاز کرد.

بامداد امروز (سه‌شنبه ۱۹ ژانویه) بعد از آنکه منابع خبری از وقوع چند انفجار در جرف النصر خبر دادند، خبرنگار شبکه المیادین دلیل این انفجارها را حملات هوایی اعلام کرد. برخی منابع محلی هم اعلام کردند که دست‌کم چهار انفجار صورت گرفته و دلیل آن حمله به جرف النصر با جنگنده‌های اف‌-۱۶ آمریکایی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول