اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مرکز ملی نوآوری و خلاقیت «إشراق» قدمگاه ایده پردازی است

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، این مرکز را قدمگاه ایده پردازی برای همه ایده پردازان سراسر کشور خواند و بر رویّه سازی در این مرکز به جای هرگونه کُپی برداری تأکید کرد.

مرکز ملی نوآوری و خلاقیت «إشراق» قدمگاه ایده پردازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین محمد قطبی امروز در آئین افتتاح ساختمان نوسازی شده مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به شعار این مرکز یعنی «آفتاب موفقیت این جا طلوع می کند» خاطر نشان کرد: مأموریت اصلی این مرکز، ترجمه مباحث نظری فرهنگی و ارزش ها در قالب محصول و خدمت است.

وی افزود: این مرکز را باید قدمگاه ایده پردازی همه ایده پردازان سراسر کشور و نه فقط طلاب و روحانیون علوم دینی دانست که می توانند با ارسال ایده های خود و پیگیری آن ها، از حمایت و پشتیبانی این مرکز بهره مند شوند.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در عین حال بیان کرد: از بین حدود 280 گروه تبلیغی از سراسر کشور، حدود 12 گروه برگزیده در این مرکز مستقر شده اند تا پیگیری ایده های برتر را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت این مرکز به صورت ملی دیده شده است یادآور شد: نقطه ثقل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، مرز تعامل بین مباحث محتوایی و عرصه های فناوری است و از این رو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می تواند ما را در رسیدن به اهداف خود یاری رساند.

قطبی در ادامه به برنامه های هشت گانه این مرکز توجه داد و اذعان کرد: استفاده از تجربه کشورهای دیگر در این حوزه و همچنین تمرکز بر ایده های فراسلّولی در کنار تلاش برای رویّه سازی و دوری از کُپی برداری های مرسوم و همچنین ارائه برخی خدمات به ایده پردازان از جمله مشاوره و خدمات تحقیق و توسعه، مطالعات بازار، بذرمایه شامل تسهیلات و کمک هزینه، فن بازار و جذب سرمایه گذار و همچنین خدمات حقوقی و اداری، از دیگر فعالیت ها و برنامه های این مرکز خواهد بود.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در ادامه گفت: این مرکز به دنبال آن است تا امکان دریافت آنلاین ایده ها را نیز برای ایده پردازان مهیّا سازد تا ضمن ایجاد فرصت برابر برای همه ایده پردازان، هیچ ایده خلاقانه ای معطّل نمانَد.

همچنین در این مراسم خانه فناوری های فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی در اصفهان و مشهد نیز به صورت ارتباط مجازی افتتاح شد. رونمایی از چند دستاورد این مرکز از جمله اپلیکیشن مدرسه آنلاین فانوس از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهای پیام/ 2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول