اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بهبود وضعیت کرونا در اصفهان/ نمونه‌های مثبت تست استان به ۱۵ درصد رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان مثبت شدن تست‌های کرونا در آبان ماه حدود ۶۵ درصد بود و در حال حاضر به ۱۵ درصد رسیده و زمانی که تست‌ها به زیر ۵ درصد برسد، می‌توانیم ادعا کنیم که بیماری رو به خاموشی است.

بهبود وضعیت کرونا در اصفهان/ نمونه‌های مثبت تست استان به ۱۵ درصد رسید

آرش نجیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: حدود ۱۰ روز است که آمار کرونا در عدد ۴۰۰ بیمار بستری ثابت مانده است و روزانه حدود ۷۰ بیمار جدید بستری می‌شوند و حدود ۸۰ تا ۹۰ نفر بیمار نیز در وضعیت حاد در آی سی یو بستری هستند، تعداد فوتی‌ها روزانه از اواسط دی ماه به زیر ۱۰ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه امیدوار هستیم این روند کاهشی ادامه داشته باشد، افزود: آمار روزانه استان در حال حاضر در ثبات است، میزان مثبت شدن تست‌های کرونا در آبان ماه حدود ۶۵ درصد بود و در حال حاضر به ۱۵ درصد رسیده و امیدوار هستیم این آمار به زیر ۱۰ درصد برسد، زمانی که تست‌ها به زیر ۵ درصد برسد، می‌توانیم ادعا کنیم که بیماری رو به خاموشی و اپیدمی بیماری رو به اتمام است.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های پذیرش بیماران کرونایی در استان اصفهان گفت: بیمارستان عیسی‌بن‌مریم(ع) به عنوان بیمارستان مرجع کرونا فعالیت دارد و دیگر بیمارستان‌ها با توجه به ظرفیت‌شان بخشی را برای بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند.

نجیمی با بیان اینکه وضعیت بازگشایی‌ها و عادی‌سازی بیماری در جامعه خوب نیست و با یک عادی‌انگاری خیلی خوش‌بینانه از بیماری روبه رو هستیم، بیان کرد: اگر عادی‌انگاری ادامه پیدا کند، در ماه‌های آینده، شرایط خوبی نخواهیم داشت و به جای اینکه ثبات آمار به سمت کاهش پیش برود با یک پیک افزایشی رو به رو می‌شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر اینکه نباید تعجیلی در بازگشایی و عادی‌سازی فضای جامعه شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز واکسنی در جامعه وجود ندارد، هر لحظه امکان افزایش آمار وجود دارد، تا تولید واکسن باید مراقبت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا مجدد با پیک رو به رو نشویم.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس ادامه داد: هرگونه تجمعی جامعه را در معرض خطر شیوع گسترده کرونا قرار می‌دهد و نه فقط صرف بازگشایی مدارس و هنوز خطری رفع نشده است که بخواهیم دوباره مراسم‌ها و بازگشایی‌های بدون برنامه‌ریزی را آغاز کنیم.

نجیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ویروس آنفلوآنزا عنوان کرد: با توجه به پیشگیری‌هایی که در زمینه بیماری کرونا انجام شد و با رعایت دستورات ساده‌ای که سال‌ها برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا گفته‌ایم، تعداد موارد ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌های ویروسی به شدت در استان کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول