اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کاهش بلندمدت نرخ ارز مورد حمایت مجلس است/ ریزش بدون منطق دلار، دولت را مقصر گرانی‌ها معرفی می‌کند

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز بدون منطق اقتصادی، مردم می‌گویند گرانی‌ها کار خودشان است، دولت هر وقت می‌خواهد قیمت ارز را بالا و پایین می‌آورد.

کاهش بلندمدت نرخ ارز مورد حمایت مجلس است/ ریزش بدون منطق دلار، دولت را مقصر گرانی‌ها معرفی می‌کند

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در مصاحبه با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر با اشاره به کاهش نرخ ارز بدون منطق اقتصادی در روزهای اخیر اظهار کرد: مردم می‌گویند گرانی‌ها کار خودشان است، دولت هر وقت می‌خواهد قیمت ارز را بالا برده و پایین می‌آورد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شکل گرفتن این برداشت‌ها در بخشی از افکار عمومی جامعه به علت اتخاذ سیاست‌های هیجانی و بدون برنامه برخی از دولت‌مردان است و ادامه این رویه به اعتماد مردم لطمه می‌زند.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: در بین افکار عمومی این سؤال وجود دارد که چطور شده است با روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا قیمت دلار به‌ یک‌باره دچار ریزش می‌شود، مگر چه گشایش اقتصادی به وجود آمده یا کدام‌ یک از تحریم‌های ظالمانه رژیم آمریکا علیه کشورمان برداشته‌ شده است.

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس بیان کرد: ضمن آن‌که از کاهش نرخ ارز استقبال می‌کنیم اما دولت را از تصمیم‌های کوتاه‌مدت باهدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی و دادن پیام‌های غلط به مردم بر حذر می‌داریم.

وی به اعمال بیش از هزار و ۵۰۰ مورد تحریم‌های آمریکا در دولت‌های اوباما و ترامپ اشاره کرد و بیان داشت: کدام‌یک از این تحریم‌ها لغو شده است و چه بخشی از پول‌های بلوکه‌شده کشورمان در برخی از کشورها آزاد شده است؟

نماینده ادوار مجلس این نکته را ذکر کرد که برخی برای پنهان کردن ضعف مدیریتی خود به دنبال گره زدن مسائل و مشکلات مهم کشور با مسائل کشورهای دیگرند و تصریح کرد: وقتی ریشه بسیاری از مسائل کشور به اتخاذ سیاست‌های نادرست بر می‌گردد و یا در مدیریت ناکارآمد برخی از دولت‌مردان است، چرا به‌ جای اصلاح این سیاست‌ها و استفاده از مدیران کار بلد به دنبال دادن نشانی‌های غلط به مردم هستیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی این نکته بیان شده توسط مسؤولان ارشد کشور  را هم یادآوری کرد که ریشه بسیاری از گرانی‌ها در داخل است و ربطی به تحریم‌ها ندارد.

وی تصریح کرد: مدیریت غلط بر بازار سرمایه، وفور کالای قاچاق در بازار، واگذاری غلط برخی از بنگاه‌های اقتصادی به برخی از افراد، ضعف نظارتی بر بازار، جولان دلال‌ها و اخلال در نظام توزیع کالا، گران‌فروشی‌ها، احتکار کالا در انبارهای سوداگران اقتصادی و عمل نکردن  وظایف قانونی دربین برخی از مدیران، به مسائل تحریم و انتخابات آمریکا هیچ ارتباطی ندارد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ص۲۰/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول