اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دنباله‌روی بایدن از ترامپ درباره ونزوئلا؛ «گوایدو» به رسمیت شناخته می‌شود

دولت رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در حالی قصد دارد چهره اصلی مخالفان دولت قانونی و مشروع ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور خودخوانده» این کشور به رسمیت بشناسد، که دولت کنونی آمریکا نیز با همین سیاست، سعی در تغییر حکومت ونزوئلا داشت.

دنباله‌روی بایدن از ترامپ درباره ونزوئلا؛ «گوایدو» به رسمیت شناخته می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» گزینه وزارت خارجه آمریکا در دولت جدید این کشور گفت آنها قصد دارند «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا به رسمیت بشناسند.

بلینکن بامداد امروز طی اظهاراتی در جلسه بررسی صلاحیت خود برای وزارت خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی مجلس سنا، گفت که دولت جدید این کشور هیچ برنامه‌ای برای باطل کردن به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا ندارد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی»، وی در صحبت‌هایی که امیدها برای تغییر رویکرد آمریکا در قبال ونزوئلا را از بین برد، افزود دولت بایدن به استفاده از ابزار تحریم‌ها به عنوان وسیله‌ای برای کنار زدن «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، برای تأثیرگذاری هدفمند بر این کشور آمریکای جنوبی استفاده می‌کند.

این سیاستمدار آمریکایی ادعا کرد: «ما به یک سیاست مؤثر نیاز داریم تا ونزوئلا را به مسیر دموکراسی برگردانیم که با انتخابات آزاد و عادلانه آغاز می‌شود».

به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده به عنوان «رئیس‌جمهور موقت و مشروع»، توقیف اموال و دارایی‌های ونزوئلا در آمریکا به نفع رئیس‌جمهور خودخوانده، اعمال انواع تحریم‌ها و تهدید به توسل به گزینه نظامی و حمایت از کودتا، از جمله اقدامات دولت ترامپ طی سال‌های اخیر بوده است.

پیشتر،  «خورخه «آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا ضمن محکوم کردن سرقت دارایی‌های این کشور توسط واشنگتن طی سال‌های اخیر، گفت «مایک پامپئو» وزیر خارجه کنونی آمریکا دزد دریایی و مجرم است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول