اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کاهش ۷/۶ درصدی آمار طلاق در استان قزوین

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین گفت: با وجود شرایط کرونایی حاکم بر کشور خوشبختانه طی نه ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش ۷/۶ درصدی آمار طلاق در استان بوده ایم.

کاهش ۷/۶ درصدی آمار طلاق در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی شعبانی، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین با اشاره به کاهش نرخ طلاق طی ۹ ماه سالجاری گفت: با وجود شرایط کرونایی حاکم بر کشور خوشبختانه طی نه ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش ۷/۶ درصدی آمار طلاق در استان بوده ایم.

وی افزود: در حالی شاهد کاهش آمار طلاق بوده ایم که میزان ازدواج در استان طی مدت مذکور قریب به 2 درصد افزایش داشته است که این امر مطلوب و امیدوار کننده است.

این مقام قضائی همچنین به میزان ثبت طلاق در شهرستانهای استان اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان آبیک با بیش از 19 درصد کاهش رتبه اول، شهرستان قزوین بابیش از 9 درصد  کاهش رتبه دوم و شهرستان تاکستان با بیش از 6 درصد کاهش رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.

شعبانی در ادامه به رویکرد دادگستری قزوین در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش طلاق در شهرستان قزوین اشاره کرد و افزود: حفظ ارتباط میان دادگستری و بهزیستی و ارائه خدمات مشاوره ازطریق مرکزتصمیم که توقف روند رو به رشد طرح دعاوی طلاق و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی را بدنبال داشته و استقرار دو شعبه شورای حل اختلاف به منظور ایجاد صلح و سازش میان متقاضیان طلاق در محل محاکم خانواده قزوین که ایجاد صلح وسازش ، تحکیم مبانی خانواده ها و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی وطلاق را با راه اندازی آن شاهد بوده ایم، از جمله اقدامات موثر در کاهش تمایل زوجین به جدایی بوده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول