اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش آمریکا برای انتقال داعش از سوریه به غرب عراق

یک کارشناس مسائل امنیتی عراق هشدار داد که آمریکا عناصر داعش و سرکرده‌های این گروه را در پایگاه «التنف» در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه آموزش می‌دهد.

تلاش آمریکا برای انتقال داعش از سوریه به غرب عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «امیر عبد المنعم الساعدی» کارشناس مسائل امنیتی عراق نسبت به انتقال عناصر تروریستی داعش توسط آمریکا هشدار داد.

الساعدی به پایگاه خبری المعلومه گفت که نیروهای آمریکایی بین کردستان و سوریه در شرق فرات تا پایگاه غیر قانونی «التنف» در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه در تردد هستند.

وی تأکید کرد، آمریکا در تلاش است که عناصر داعش و سرکرده‌های این گروه را در پایگاه «التنف» در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه آموزش دهد.

این کارشناس عراقی خاطر نشان کرد، آمریکا پس از آموزش این عناصر، قصد دارد آنان را به عراق و از آنجا به پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار (غرب عراق) منتقل کند.

الساعدی همچنین به نقل از منابع سوری خبر داد که نیروهای آمریکایی در حال انتقال سرکرده‌های داعش از شرق فرات به پایگاه التنف هستند.

به گفته این منابع، بمباران پراکنده مرزهای عراق و سوریه توسط آمریکا فقط برای ایجاد شکاف در کمربند امنیتی این مرزهاست تا نفوذ عناصر داعش به عراق را تضمین کند.

انتهای پیام/م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول