اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

راه‌اندازی ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی و ۲۶ کلینیک حقوق کودک در کشور

معاون وزیر دادگستری گفت: تاکنون ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی و ۲۶ کلینیک حقوق کودک در استان های کشور راه اندازی شده که امروز در اراک بیست و هفتمین کلینیک نیز به بهره‌برداری می رسد.

راه‌اندازی ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی و ۲۶ کلینیک حقوق کودک در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمود عباسی، ظهر امروز در دیدار با اعضای هسته مرکزی کلینیک و انجمن تخصصی حقوق کودک در استان مرکزی اظهار کرد:‌ کلینیک‌های حقوقی که ماهیت آکادمیک هم دارند ابزار خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و کودکان است.

وی افزود: کلینیک‌های حقوقی در برخی کشورها به بستر اجتماع منتقل شدند تا مردم بهره مند شوند؛ فعالیت و برنامه اصلی این کلینیک‌ها آموزش حقوق بشر، کودک و... است.

معاون وزیر دادگستری بیان کرد: کلینیک‌های حقوق کودک با شخصیت حقوقی جداگانه و با نظارت فراگیر و جامع طوری طراحی شده که هویت علمی و آکادمیک آن دچار مشکل نشود و از سوی دیگر انجمن علمی حقوق کودک که باید ۶۰ درصد اعضای آن علمی باشد در کشور راه اندازی شده و بعد از آن در استان‌ها می‌توانند نمایندگی داشته باشند.

تاکنون ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی و ۲۶ کلینیک حقوق کودک در استان‌های کشور راه اندازی شده که امروز در اراک بیست و هفتمین کلینیک نیز به بهره برداری رسید

عباسی ادامه داد: تاکنون ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی و ۲۶ کلینیک حقوق کودک در استان‌های کشور راه اندازی شده که امروز در اراک بیست و هفتمین کلینیک نیز به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه این کلینیک‌ها بدون بهره‌گیری از  هزینه‌های بیت المال راه‌اندازی شده‌اند، بر لزوم حمایت خیرین و مردم نیک‌اندیش از راه‌اندازی این کلینیک‌ها تاکید کرد.

معاون وزیر دادگستری بیان داشت: تدوین 15 عنوان کتاب حقوق کودک برای کودکان ۶ تا ۱۱ ساله صورت گرفته که زودی این کتاب‌ها در اختیار انجمن و کلینیک قرار  داده می‌شود.

تدوین 15 عنوان کتاب حقوق کودک برای کودکان ۶ تا ۱۱ ساله صورت گرفته که زودی این کتاب‌ها در اختیار انجمن و کلینیک قرار  داده می‌شود 

عباسی گفت: متاسفانه با شیوع کرونا شاهد افزایش خشونت خانگی و خشونت علیه زنان بودیم که باید زنان را نسبت به حقوق خود آشنا کرد، چرا که طی بازدید از اورژانس‌های اجتماعی و خانه‌های امن مشخص شد خلا جدی در حوزه مباحث حقوقی وجود دارد و باید آموزش لازم در این راستا صورت گیرد.

وی همچنین از انتشار نشریه حقوق کودک انجمن تخصصی حقوق کودک خبر داد و بیان داشت: این نشریه در چهار زبان منتشر و توزیع خواهد شد، همچنین طرح پیمایش حقوق کودک به صورت پایلوت در اصفهان کلید خورده است و ظرف شش ماه آینده این پیمایش در کل کشور دنبال می شود.

لزوم بسط و راه‌اندازی کلینیک حقوق کودک در تمام شهرها

استاندار مرکزی نیز گفت: کلینیک‌های حقوق کودک نه تنها در اراک بلکه باید در تمام شهرهای استان راه‌اندازی شود.

سیدعلی آقازاده افزود: متمرکز شدن فعالیت‌های مرتبط با حقوق کودک از نتایج مثبت این کلینیک‌ها است که  از فعالیت‌های پراکنده در این راستا جلوگیری می‌کرد.

شناسایی 5 آسیب مرتبط با کودکان

محسن خیرمند سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز گفت: در حوزه شناسایی آسیب ۱۵ حوزه و موضوع آسیب به عنوان اولویت شناسایی  شد که ۵ مورد آن مستقیما به کودکان ارتباط پیدا می‌کند.

وی افزود: آنچه در فعالیت این کلینیک‌ها از اهمیت برخوردار است، استمرار فعالیت‌ها و بسط و گسترش آن در تمام نقاط شهرها به ویژه مناطق حاشیه‌ای و دیگر شهرستان‌ها است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول