اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

در رابطه با شایعات هپاتیت هیچ مورد مستندی نداریم

استاندار خوزستان در شفاف‌سازی شایعات مرتبط با بحث هپاتیت گفت: در رابطه با هپاتیت مورد مستندی نداریم.

در رابطه با شایعات هپاتیت هیچ مورد مستندی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در رابطه با جلسات شورای سلامت و امنیت غذایی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی جلسات امروز که در حوزه سلامت برگزار شد تصمیم گرفتیم تا واکاوی و بررسی کاملی انجام شود و متناسب با آن سیاست‌گذاری‌ها اتخاذ و منابع لازم در صورت نیاز تخصیص داده شود.

وی افزود: مقوله خودکشی‌ها که به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی است و در حوزه سلامت تعریف می‌شود نیز به بحث گذاشته شد و در این زمینه نظرات متخصصان و کارشناسان ارائه شد تا انشالله متناسب با مانند سال‌های گذشته تصمیماتی گرفته و مداخله کنیم و روند کاهشی را تداوم ببخشیم.

استاندار خوزستان در رابطه با آب‌وفاضلاب روستایی عنوان کرد: در خصوص این موضوع و به ویژه روستاهای شوش که مشکلاتی را در این زمینه دارا هستند صحبت شد.

وی افزود: بنا شد تا پایان سال، روستاهای شوش و مخصوصا مسیر خلیفه حیدر که یکی از معضلات اصلی است به سامانی برسد و تصمیماتی گرفته شد، اقدامات نیز به زودی آغاز خواهند شد.

شریعتی بیان کرد: در دومین جلسه امروز میزبان رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور بودیم که در طرح شهید سلیمانی، بسیج جامعه پزشکی فعالیت بسیار خوبی داشتند و همچنین بسیج استان، سپاه ولیعصر، نیروی انتظامی، هلال احمر و همه دستگاه‌ها ورود کردند و توانستیم ضمن کنترل بیماری، پیک چهارمی نداشته باشیم.

وی افزود: اگرچه روند کاهش بیماری در استان و با توجه به تشریک مساعی، قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی آغاز شده بود اما با اجرای این طرح سرعت بیشتری گرفت و توانست بسیار سریع روند بستری‌ها و فوتی‌های ما را کاهش بدهد تا جایی که در بعضی روزها آمار فوتی‌هایمان به صفر نیز رسید.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به آبی شدن وضعیت استان، باز شدن بعضی مشاغل و سرمای هوا که تهویه منازل را کمتر کرده است ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیریم.

وی افزود: تعداد موارد بستری‌ در هفته گذشته به نسبت قبل افزایش ملایم و خیلی کندی را تجربه کرده و بستری‌های ما در استان به هفت الی هشت نفر رسید اما متاسفانه درحال حاضر به ۱۲ الی ۱۵ نفر رسیده است.

شریعتی عنوان کرد: به مردم استان توصیه میکنم که مراقبت بیشتری داشته باشند و کارهای غیرضروری را ترک کنند.

وی افزود: در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نهایت دقت را داشته باشند تا روند انتقال بیماری مدیریت و کنترل شود و شیب ملایم افزایشی را مجددا به حالت کاهشی بازگردانیم.

استاندار خوزستان در شفاف‌سازی شایعات مرتبط با بحث هپاتیت بیان کرد: در رابطه با هپاتیت مورد مستندی نداریم، چهار مورد بیماری اسهال از شهرستان کارون گزارش شد که دیشب و امروز به آبفا استان دستور بررسی دادم.

وی افزود: ۱۶ مورد ابتلا به اسهال را در صیدون باغملک داشتیم که دستور بررسی آن‌ها را نیز صادر کردم و طی صحبت‌هایم با رییس مرکز بهداشت گفت تا به الآن هیچ تشخیص هپاتیتی نداشتیم و آنچه فعلا به عنوان شواهد به ما گفته‌اند که دو نفر میهمان از استان مجاور سبب این بیماری‌های اسهالی شده‌اند که نوع آن در دست بررسی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول