اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

احداث ۱۳۸ هزار واحد مسکن ملی در کشور توسط بنیاد مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی که قرار است از سوی دولت در کشور ساخته شود ۱۳۸ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می‌شود.

احداث ۱۳۸ هزار واحد مسکن ملی در کشور توسط بنیاد مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، جواد حق‌شناس ظهر امروز در بازدید از طرح مسکن ملی شهرستان نهاوند اظهار کرد: از  مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی  که قرار است از سوی دولت در سطح کشور ساخته شود ۱۳۸ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران مسئولیت احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و ۳۸ هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر را بر عهده‌گرفته است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: تا کنون از سوی این بنیاد زمین مورد نیاز ۶۴ هزار واحد مسکونی تامین شده و ۴۰ هزار نفر از متقاضیان نیز مبلغ ۴۰ میلیون تومان اولیه خود را واریز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در طرح مسکن ملی ۱۱ هزار واحد نیز به صورت خودمالک هستند که تاکنون ۵ هزار نفر از آنها تعیین تکلیف شده‌اند از آغاز نام نویسی از متقاضیان مرحله دوم مسکن ملی خبر داد و گفت: برای اجرایی شدن مرحله دوم تا کنون در۵۰ شهر کشور زمین مورد نیاز برای متقاضیان شناسایی شده که کار نام نویسی از آنها به زودی آغاز خواهد شد.

حق‌شناس در رابطه با آخرین وضعیت طرح مسکن ملی در استان همدان افزود: در استان همدان مجموعا ۴۵۰۰ متقاضی وجود دارد که تا کنون ۹۸۰ نفر از آنها واجدشرایط شناخته شده‌اند که ۸۷۲ نفر آنها مبلغ ۴۰ میلیون تومان سهم اولیه خود را واریز کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به تدابیر ویژه این نهاد در حوزه بازآفرینی شهری گفت: در چند استان در موضوع بازآفرینی شهری فعالیت‌هایی از سوی این نهاد انجام‌شده است و در این مناطق رویکرد معماری همسان و همگون با محیط دنبال می‌شود و هندسه و مصالح کار نیز متناسب با همان محل تهیه می‌شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم تامین مسکن برای اقشار کم درآمد اضافه کرد: در بنیاد مسکن برای اقشار کم‌درآمد پروژه‌هایی برنامه‌ریزی‌شده که از جمله آن می‌توان احداث ۶ هزار واحد مسکونی ویژه افراد کم‌درآمد در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند نیز گفت: در حال حاضر با همکاری اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن نهاوند در راستای تأمین مسکن افراد متقاضی کار ساخت ۳۲۰ واحد مسکونی آغاز شده است.

علیرضا نثاری با بیان اینکه این شهرستان به عنوان اولین شهر استان بیشترین مساحت زمین را به این کار اختصاص داده است افزود:  این طرح در سه قالب گروه ساخت، خودمالکین و انبوه ساز در یکی از بهترین مناطق شهری نهاوند در حال اجراست.

انتهای پیام/ 3140/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول