اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گیلان حریر سفید بر تن کرد

مطابق پیش‌بینی هواشناسی، بارش برف و باران در استان آغاز و آسمان گیلان غالبا برفی است.

گیلان حریر سفید بر تن کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،  در پی شمالی شدن جریانات هوایی و کاهش دما در گیلان، اغلب نقاط استان رخت سفید بر تن کرده و هوای برفی است.

بنا بر گزارش خبرنگاران فارس در سراسر استان، بارش برف رانکوه املش، امام‌زادگان ابراهیم و اسحاق، خرم‌کش، شفت، رودسر، اشکورات، رحیم‌آباد، ماسال، فومن، تالش، آستارا، رودبار، لنگرود و لاهیجان را کاملاً سفیدپوش کرده است.

پوشش برف در اسالم تالش به بالای ۲۵ سانتی‌متر، در شهر تاریخی ماسوله به بالای ۱۰ سانتی‌متر، در امامزاده اسحاق هفت سانتی‌متر و در امامزاده ابراهیم شفت نیز پنج سانتی‌متر گزارش‌شده است.

گفته‌شده در بسیاری از مناطق استان ازجمله در مناطق جلگه‌ای غرب گیلان بارش برف با شدت در حال باریدن است و در همان ساعات ابتدایی زمین سفیدپوش شده است.

بارش برف در شهرستان رشت ازجمله شهر رشت نیز حدود یک‌ساعتی است آغازشده و با شدت ادامه دارد، گفتنی است اغلب مناطق شهر رشت سفیدپوش شده است.

هواشناسی در ابتدای امشب هسته بارش برف در گیلان را شهرستان‌های رضوانشهر،  فومن و شفت نام برد.

گفتنی است پیروی جلسات پیشین، ستاد مدیریت بحران شهرستان و بخش‌های گیلان همچون ستاد مدیریت بحران استان به‌صورت منظم و مکرر نشست‌های هماهنگی را به جهت مدیریت هدفمند و اثربخش برگزار کرده‌اند.

دستگاه‌های اجرایی و خدماتی نظیر شرکت توزیع و انتقال برق، آب و گاز استان نیز از آماد‌ه‌باش نیروهای تحت امرشان تا پایداری کامل شرایط جوی خبر داده‌اند.

کمیته آفرود گیلان نیز در پی بارش برف مطابق سنوات گذشته پای‌کار آمد و بخشی در هلال‌احمر رشت و مابقی نیز در سطح ادارات آب،  برق و گاز شهرستان‌ها مستقر شدند.

در حال حاضر در گردنه حیران ۱۵ سانتی‌متر، محور بهارستان به آق چای ۱۰ سانتی‌متر، محور فومن ماسوله پنج سانتی‌متر، گیلوان ماسال پنج سانتی‌متر و آبی نام‌ ماسال نیز پنج سانتی‌متر برف باریده است.

راهداری گیلان از عادی بودن تردد در تمامی محورهای مواصلاتی استان خبر داد و اعلام کرد در محور رشت به انزلی برف در حد سفیدپوش، رشت به امامزاده هاشم برف مخلوط باران و در محور سراوان به فومن نیز برف و باران توأمان در حال باریدن است.

راهداری همچنین گفته راهداران در تمامی محورهای مواصلاتی استان حضور دارند و نمک‌پاشی سطح معابر آغازشده است.

خبرنگاران فارس همچنین گزارش کرده‌اند که ماشین‌آلات راهداری علاوه بر راهدارخانه‌ها در چندین نقطه از محورهای مواصلاتی برف‌گیر نیز حضور دارند.

جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز از آمادگی پایگاه‌های امداد و نجات استان در پی هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی برف و باران خبر داد.

تاکنون گزارشی از وارد آمدن خسارت، مسدود شدن راه‌ها و قطع شبکه‌های انرژی و خدمات در گیلان از سوی مردم و مسؤولان گزارش نشده است.

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول