اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حمایت بنیاد علوی از مساجد دیشموک/اعتبار 500 میلیونی برای 28 مسجد

مدیر بنیاد علوی دیشموک با بیان اینکه 28 مسجد در شهر دیشموک دارای مشکلات زیادی است گفت: مبلغ 500 میلیون تومان جذب اعتبار جهت رفع مشکلات 28 مسجد در بخش دیشموک در دستور کار قرار دارد.

حمایت بنیاد علوی از مساجد دیشموک/اعتبار 500 میلیونی برای 28 مسجد

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک، اسفندیار مختاری مدیر بنیاد علوی دیشموک در نشستی که در دفتر امام جمعه دیشموک برگزار شد اظهار کرد: از تشکیل دهندگان این جلسه که در راستای رفع مشکلات مساجد و اماکن فرهنگی  برگزار شده قدردانی می‌کنم که دغدغه مجموعه بنیاد نیز هست.

وی گفت: نگاه ما به مساجد باید تغییر کند زیرا متاسفانه در بخش دیشموک نگاهها به مساجد نگاه درستی نیست و ساخت مساجد در بخش دیشموک صرفا برای برگزاری مراسم فاتحه‌خوانی است.

مختاری گفت: مساجد در اوایل انقلاب پایگاه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و در یکم کلمه سنگر بوده پس به فرموده بزرگان سنگرها باید حفظ شوند.

وی عنوان کرد: ما در حال حاضر سنگرها را خالی کردیم و از من مسئول گرفته تا شما طلبه و همچنین هیئت امنای مساجد مدیون هستیم.

مختاری ضمن گلایه از کم کاری برخی‌ دستگاه‌ها گفت: اینکه بنیاد در ساخت و احداث مسجد پیش قدم شود و تمام تجهیزات را تکمیل کند اما نماز برگزار نشود چه ارزشی دارد.

مختاری گفت: هنر ما باید جمع کردن مردم به درون مساجد و اجرای کارهای فرهنگی در این مکان معنوی باشد.

وی ادامه داد: حضور جوانان در مساجد کمرنگ است که از من مسئول تا طلبه مقصریم بحث هیئت امناها بسیار مهم است و باید هیئت امنای درست و پای کار داشته باشیم هیئت امناهای رقمی برای مسجد دردی دوا نمی‌کند.

مختاری گفت: نقش خادم از هیئت امنا بیشتر و مهم‌تر است خادمی که بداخلاق است و برای اجرای کارهای فرهنگی جوانان بداخلاقی می‌کند و در حقیقت سن او اقتضا نمی‌کند باید این موضوع در دستور کار اداره اوقاف قرار گیرد.

مدیر بنیاد علوی در دیشموک گفت: باید به خادمان از نظر مزایا نگاه ویژه‌ای شود و از طرف دیگر خادم باید جوان و مشتاق خدمت خادمی باشد.

وی گفت: در این مدت مجموعه بنیاد در جهت رفع مشکلات مساجد منطقه دیشموک اقدام به تهیه یک دفترچه از بررسی مشکلات مساجد دیشموک کرده است.

مختاری با بیان اینکه 28 مسجد در شهر دیشموک دارای مشکلات زیادی در جهت تکمیل شدن و به بهره‌برداری رسیدن است عنوان کرد: مبلغ 500 میلیون تومان  اعتبار جهت رفع مشکلات 28 دیشموک به علاوه رفع مشکلات 3 حسینیه در دیشموک در دستور کار بنیاد علوی قرار دارد.

وی گفت: رفع مشکلات مساجد منطقه دیشموک در خصوص گازکشی، نصب بخاری، سرویس بهداشتی، اتاق آبدارخانه، ایزوگام، نمای جلو و حصارکشی و نصب سیستم صوتی در دست اقدام مجموعه بنیاد علوی در دیشموک است که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری کامل خواهند رسید.

مختاری با اشاره به اینکه در هر مسجد مبلغ 25 تا 30 میلیون هزینه خواهد شد عنوان کرد: مصلای شهر دیشموک تا 22 بهمن تکمیل و افتتاح خواهد شد.

وی گفت: در خصوص رفع مشکلات امامزاده میرسالار(ع) به صورت میدانی بازدیدی داشتیم که در جهت جلوگیری از ورود آبرفت و سیلاب به درون امامزاده میرسالار(ع) کانال 300 متری در بالای امامزاده با هزینه اعتباری 15 میلون تومان با همکاری دهیاری روستا در دستور کار قرار گرفت.

مختاری با بیان اینکه روحانی باید نقش محوری داشته باشد گفت: امام جماعت روستا باید مطالبه گری داشته باشد خودش جای دهیار و شورای حل اختلاف فعالیت داشته باشد و در بحث طلاق و ازدواج با اجرای کارهای فرهنگی مدیریت خود را نشان دهد.

وی گفت: اگر روحانیون در مساجد روستاها فعالیت خود را نشان دهند در آینده و در اعتبارات آینده موضوع مسکن و خانه عالم روحانیون روستاها پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/82027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول